شهردار اردبیل گفت: ما قصد تملک و خرید کاروانسرای محله پیرزگر را داریم تا با مشارکت بخش خصوصی زمینه احداث پروژه‌های مناسبی را در این منطقه فراهم کنیم.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: این کاروانسرا در محدوده 398 مترمربع در محله پیرزرگر قرار دارد و ما در سر و سامان دادن به این محله قدیمی اردبیل تلاش می‌کنیم تا برخی از صاحبان مغازه و صنوف در این محدوده را با تملک و خرید کاروانسرای کهنه و تبدیل آن به یک مجموعه تجاری و خدماتی بستر انتقال و واگذاری مغازه‌ها را به صاحبان مغازه‌های در معرض تملک و بازگشایی فراهم آید.
وی خاطرنشان کرد: ما مجوز ماده 9 را برای این پروژه صادر کردیم و تلاش می‌کنیم تا با خرید و تملک کاروانسرا و کل پلاک مورد نظر نسبت به تعریض و جذب سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه‌های پیشنهادی اقدام کنیم.
شهردار اردبیل افزود: با توجه به اینکه تملک و خرید این مجموعه نیاز به تامین منابع اعتباری دارد ما باید با مجوز شورای شهر این کار را انجام دهیم تا مشکلی از بابت خرید و تامین منابع مالی آن نداشته باشیم.
لطف‌اللهیان به صدور مجوز حفاری و همچنین آسفالت پروژه اجرای فیبر نوری در مجموعه نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: ما به اندازه کافی و تا مبلغ 500 میلیون تومان به نیروی انتظامی در اجرای این پروژه تخفیف دادیم و سعی‌مان بر این است از محل اجرای این پروژه و پرداختی نیروی انتظامی نسبت به پرداخت بدهی‌های خودمان یک تهاتر مناسبی را انجام دهیم.
 
چرخش 180 درجه‌ای نظر اعضای شورای شهر اردبیل!

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه گفت: جالب است اعضای شورای شهر اردبیل در کمیسیون روی یک موضوع توافق می‌کنند اما در صحن علنی با چرخش 180 درجه مغایر و مخالف آن را تصویب می‌کنند.
حسین افسانه با بیان اینکه بنده در جلسه کمیسیون سه بار به صورت روشن و شفاف نظر اعضا را پرسیده و در مورد توافق به عمل آمده با نیروی انتظامی در پرداخت هزینه آسفالت و مبلغ 25 هزار تومان به ازای هر مترمربع حفاری توافقی انجام شده است، تصریح کرد: در صحن علنی چیزی غیر از این توافق تصویب شد که خود جای تامل دارد.
وی ضرورت نظارت شهرداری را در ترمیم حفاری‌ها و آسفالت انجام شده را با نظارت کامل یادآور شد و گفت: ما به اندازه کافی در این زمینه تخفیف ارائه دادیم و ضرورت دارد منافع شهر و شهرداری را نیز در چنین پیشنهاداتی مورد توجه قرار دهیم.
عضو شورای شهر اردبیل در مورد تملک و خرید کاروانسرای محله پیرزرگر اردبیل نیز بیان کرد: ما در این زمینه باید تکلیف ماده 9 را مشخص کنیم تا در صورت تملک و جذب سرمایه‌گذار مشکلی از بابت اجرای پروژه‌ها به وجود نیاید.
افسانه در مورد نامگذاری برخی از افراد و شخصیت‌ها در قالب کوچه‌ها و معابر گفت: ما باید در نامگذاری افراد و اشخاص دقت لازم را داشته باشیم چرا که انتظار می‌رود با یک نامگذاری شخصیتی که خدمتی به اردبیل کرده سایر افراد نیز توقع دارند نام آنها در قالب تابلوهای خیابان‌ها، معابر و کوچه‌ها به ثبت برسد در حالی که نیاز نیس ما به صورت احساسی در این حوزه تصمیم‌گیری کنیم.
وی در مورد نامگذاری عوض خوشروزی به عنوان یکی از چهره‌های ورزشی و حاضر در اولین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: ما اگر نام او را در یک میدان و یا کوچه قرار دهیم قطعا سایر افراد نیز مدعی خواهند شد که چرا نام و اسم آنها در این زمینه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.
علیرضا غریبی دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز با بیان اینکه نباید هر مجموعه و دستگاه و نهادی به خود اجازه دهد تا در کنار حفاری زیرسازی و آسفالت‌ریزی را خودسرانه انجام دهد بلکه بهتر است این کار با نظارت دقیق شهرداری و مهندسان انجام شده و مشکلات و پیامدهای احتمالی برطرف شود.
عزیززاده دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز بیان کرد: ما با توافق با نیروی انتظامی در کنار ارائه تخفیف ویژه تامین هزینه آسفالت را به گردن آنها گذاشتیم تا به طول 5 کیلومتر حفاری انجام شده را به خاطر نصیب فیبر نوری زیرسازی و آسفالت‌ریزی کنیم.
وی به پیشنهاد خوب شهرداری برای تملک و جذب مشارکت برای احداث مجموعه تجاری و خدماتی در محله پیرزرگر اشاره کرد و گفت: حتی با اجرای ماده 9 و تعریضی که انجام می‌شود در این محدوده می‌توان در کنار احداث مجموعه‌های خدماتی و تجاری پارکینگ مناسبی را نیز طراحی و راه‌اندازی کرد.
یعقوب هاشمی گفت: تملک با خرید متفاوت است و شهرداری در این اوضاع و احوال مالی نمی‌تواند خریدی را انجام دهد و به نظر می‌رسد با توجه به مشکلات پیش آمده در جذب سرمایه‌گذار نیز نارسائی‌هایی مشاهده می‌شود.
وی بیان کرد: ساختمان شورای شهر که در شرایط تعریض قرار دارد هنوز تکلیفش مشخص نشده و بعید به نظر می‌رسد شهرداری با این وضعیت اقتصادی بتواند در امر خرید، تملک و یا اجرای پروژه‌های جدید توان واقعی را داشته باشد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.