به گزارش ایرنا، دکتروحید خلیل‌اللهی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: از این تعداد حدود 420 هزار نفردر صندوق بیمه روستایی و 200 هزار نفر در صندوق بیمه سلامت همگانی تحت پوشش می باشند.
او با اشاره به اینکه در سال 92 مجموع هزینه بیمه سلامت استان اردبیل 770 میلیارد ریال بود ،بیان کرد: این رقم در سال 96 به بیش از سه برابر افزایش و به 2 هزارو 330 میلیارد ریال رسیده است.
خلیل‌اللهی با بیان اینکه سال گذشته در اردبیل هرماه بیمه سلامت استان 26 میلیارد ریال هزینه دارو پرداخت کرده است، گفت: پارسال مجموع درآمد بیمه سلامت استان فقط 540 میلیارد ریال بوده و مابقی هزینه ها را دولت جبران می کند.
مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل افزود: بدهی این سازمان به مراکز درمانی، پزشکان و داروخانه تا پایان سال 96 یک هزارو 100 میلیارد ریال بوده اما پیش بینی می شود امسال روند پرداخت بدهی این سازمان به مراکز درمانی تسریع یابد.
او با اشاره به اینکه سال گذشته افراد تحت پوشش این بیمه در استان اردبیل بیش از 140 هزار بار در مراکز درمانی بستری شده اند، اظهار داشت: این افراد همچنین چهار میلیون بار به مراکز درمانی مراجعه و ویزیت شده اند.
خلیل اللهی با بیان اینکه روستاییان تحت پوشش در 90 مرکز بهداشتی درمانی روستایی ویزیت ومعالجه می شوند گفت: در این مراکز پزشک خانواده، ماما و گروه سلامت ارائه خدمت کرده و در صورت نیازبیماران را به مراکز درمانی پیشرفته معرفی می کنند.
وی اضافه کرد: برای افزایش رفاه بیمه شدگان بیمه سلامت استان با 630 موسسه و مراکز درمانی مانند آزمایشگاه و رادیولوژی عقد قردارد کرده است .
مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: با توجه به وضع اقتصادی کشور و جلوگیری از هزینه های اضافی و غیرضروری مدیریت هزینه ها و خود کنترلی یکی از الویت های بیمه سلامت در سالجاری است.
او بیان کرد: برای همین بیمه سلامت استان با داروخانه ها، نظام پزشکی، نمایندگان آزمایشگاهها، جامعه پزشکان و اکثر مراکز درمانی رایزنی کرده تا با تعامل و همکاری از ایجاد هزینه های اضافی و غیرضروری برای سازمان خود داری شود.
خلیل اللهی اضافه کرد: برای رسیدن به نظام سلامت پیشرفته و کاهش هزینه های اضافی و غیر ضروری اجرای طرح نظام ارجاع، طرح پزشک خانواده، سطح بندی و تشکیل پرونده های الکترونیکی ضروری است.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.