به گزارش ایرنا ، زینب کاظمی روز شنبه در جلسه شورای سالمندان خلخال افزود: جمعیت سالمند این شهرستان در سال گذشته 13 درصد بود که این آمار 2 درصد افزایش یافته است.
وی گفت: در حال حاضر 12 هزار و 832 نفر از جمعیت روستایی خلخال و هفت هزار و 529 نفر جمعیت شهری این شهرستان سالمند بوده و نیازمند مراقب های ویژه دوران پیری و کهنسالی هستند.
کاظمی اظهار کرد: تناسب آمار جمعیت سالمند در جامعه روستایی 19 درصد و در جامعه شهری 12 درصد است و روستای خمس از توابع بخش مرکزی خلخال با داشتن 39 درصد جمعیت سالمند بیشترین جمعیت سالمند روستایی را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه آمار جمعیت سالمند کشور حاکی از افزایش 50 درصدی آن در 20 سال آینده است، افزود: جمعیت خلخال نیز خارج از این آمار نبوده و با توجه به رشد فزاینده جمعیت سالمند جامعه برای پیشگیری از وارد شدن آسیب های اجتماعی تهدید کننده جمعیت سالمند شهرستان باید برنامه ریزی مدونی صورت گیرد.
وی با اشاره به نبود سرای سالمندان در خلخال گفت: بسیاری از سالمندان این شهرستان که به تنهایی زندگی می کنند نیازمند مراقبت های ویژه دوران پیری برای پیبشگیری از ابتلا به بیماری افسردگی ، روحی و روانی ، بیماری های قلبی و عروقی و اختلالات بینایی و شنوایی می باشند.
دل انگیز مسروری ، رییس اداره بهزیستی خلخال نیز گفت: از مجموع جمعیت سالمند این شهرستان تنها 350 نفر زیرپوشش 19 مورد خدمات ارائه شده از جمله دریافت مستمری و خدمات توانبخشی این اداره قرار دارند.
وی از راه اندازی مرکز نگهداری روزانه سالمندان در شهر خلخال توسط بهزیستی خبرداد و افزود: این مرکز با ظرفیت پذیرش روزانه 15 سالمند فعالیت خود را بزودی آغاز می کند.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.