نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از کالای ایرانی ضامن اشتغال و رونق اقتصادی است که پیامدهای مثبتی را برای تحول اقتصاد کشور به همراه دارد.

رضا کریمی در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: سال‌های مدیدی است که مقام معظم رهبری در نامگذاری سال، اصل اقتصاد و تولید و اشتغال را به صورت جدی مورد توجه قرار داده و به صورت ریشه‌ای و اساسی با گوشزد کردن مسایل و مواردی سعی داشته تا خوداتکائی داخلی را با همراهی و همکاری مسئولان اجرایی مورد توجه قرار دهد.

وی مولفه اصلی در تولید داخلی را با رویکرد ارتقای بهره‌وری، توجه به کیفیت تولید همراه با بازاریابی مناسب اعلام و خاطرنشان کرد: ما در کشور توانمندی‌های بی‌نظیری را در عرصه‌های اقتصادی و تکیه بر تولید داخلی داریم که با توسل به این توانمندی‌ها به راحتی می‌توانیم اقتصاد خود را در همه عرصه‌ها شکوفا کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس افزود: در سالی که مزین به حمایت از تولید کالای ایرانی نامگذاری شده شایسته است مسئولان و مدیران و دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در هر سه قوه با پرهیز از خرید کالای خارجی زمینه‌ای را فراهم کنند تا واردات بی‌رویه به حداقل رسیده و از مبادی رسمی و غیررسمی قاچاق کالاهای بی‌کیفیت خارجی به صفر برسد.

کریمی بیان کرد: در کنار همه این مسایل باید فررهنگ استفاده از کالای داخلی نیز در بین مردم ترویج یابد تا زمینه و بستر یک حرکت ملی و خودجوش در حمایت از تولید و مصرف کالای داخلی فراهم آید.

وی ادامه داد: در حمایت از تولید داخلی مجلس نیز به نوبه خود نسبت به اصلاح قوانین و مقررات به نفع تولیدکنندگان داخلی اقدام خواهد کرد و ما در لبیک به منویات مقام معظم رهبری سهولت خاصی را برای حمایت از تولید داخلی با اصلاح قوانین به وجود می‌آوریم.

کریمی تصریح کرد: ما در کشور با برخی رفتارهای نامناسب خرید و نوعی تجمل‌گرایی با تکیه بر تنوع‌طلبی کالاهای خارجی روبرو هستیم که این فرهنگ نامناسب باید جای خود را به اعتقاد و ایمان و باور به تولید داخلی بدهد تا همچون ژاپنی‌ها بتوانیم تنها از کالای تولید ملی بهره‌برداری کنیم.

وی یکی از اصلی‌ترین بسترهای اقتصاد مقاومتی را توجه به تولید کیفی کالای ایرانی و داخلی برشمرد و گفت: ما در دراز مدت حتی می‌توانیم کالاهای باکیفیت خودمان را به شرایط مناسب صادرات برسانیم تا یک فرصت استثنائی برای توانمندی اقتصادی در کشور فراهم شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.