به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام مهدی ستوده روز یکشنبه در همایش روحانیون خلخال افزود: بیماری بزرگ جامعه امروزی خلاء معنویت به علت گسترش فضای مجازی و مواجه شدن جامعه با عصر انفجار اطلاعات است و در این میان روحانیون در روشنگری جامعه و تقویت اعتقادات دینی نقش مهمی در مقابله با تهاجم رسانه ای غرب نقش مهمی دارند.
وی با اشاره به تاثیر رسانه در تبلیغات جهان امروزی اظهار کرد: بر اساس برخی آمارهای اعلام شده سالانه بیش از پنج هزار میلیارد ریال هزینه صرف استفاده از فضای مجازی و اینترنتی در کشور می شود، در حالی که با برنامه ریزی درست می توان از این حجم صرف وقت و هزینه برای پیشبرد اهداف فرهنگی ، مذهبی و اجتماعی و مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه بهره گرفت.
او همچنین با گرامیداشت دهه فجر و تقارن آن با ایام فاطمیه گفت: انتظار از مداحان و وعاظ حرکت در چارچوب تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری و پرهیز از طولانی کردن مناسبت ها به صورت خودسرانه و بدون توجه به چارچوب های تعیین شده است.
حجت الاسلام امیر رشتبری ، امام جمعه خلخال نیز در این همایش بزرگنمایی مشکلات جامعه و ایجاد هرج و مرج از سوی دشمن با استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی را از اهداف مهم دشمنان نظام اسلامی در کشور ذکر کرد.
او گفت: رسانه و امکانات ارتباط جمعی به عنوان ابزار جنگی در دست دشمن بوده و راهکارهای مقابله با آن نیز باید به موقع و قبل از وارد شدن آسیب به جامعه از سوی دست اندرکاران ارائه شود.
وی افزود: استفاده از فضای مجازی با توجه به استفاده بیش از 44 میلیون کاربر از این فضا در کشور می تواند در جهت اهداف دشمن قرار گرفته و منجر به ایجاد نارضایتی عمومی از وضعیت جامعه و در نهایت ایجاد آشوب از سوی دشمن و گردانندگان فضای مجازی در جامعه شود.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال هم از بهره برداری از 70 طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار 440 میلیارد ریال در این شهرستان بمناسبت دهه فجر خبر داد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.