مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی شیخ محمد علی اجارودی روستای زهرا در گرمی مغان با بیان اینکه مردم بخش موران باید در پویایی برنامه های فرهنگی کتابخانه، مشارکت داشته باشند، اظهار امیدواری کرد کتابخانه عمومی شیخ محمد علی اجارودی در ارتقای سطح آگاهی مردم روستاهای این بخش و ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان مفید واقع شود.
رباب عزیزخانی از مشارکت دولت و بنیاد علمی آموزشی قلم چی در ساخت و تکمیل کتابخانه خبر داده و افزود: برای ساخت این کتابخانه یک میلیارد و پانصد میلیون ریال هزینه شده است.
فرماندار شهرستان گرمی نیز در این مراسم، با اشاره به اهمیت و جایگاه کتابخوانی، دانایی و فرهنگ را ریشه پیشرفت و توسعه دانست و گفت: جوامعی که توسعه یافته هستند از سرانه مطالعه و تعداد کتابخانه های بیشتری نیز برخوردارند.
ابراهیم امامی ، خدمت رسانی به مردم روستاها را یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید دانست و افزود: همه تلاش دولت این است که آگاهی و سطح فرهنگ عمومی ارتقا یابد.
وی بر لزوم یاری و همراهی سایر ارگان های فرهنگی و اجرایی برای موفقیت کتابخانه های عمومی تاکید کرد و افزود: با اجرای برنامه های کتابخانه ای و فرهنگی در کتابخانه عمومی بخش موران، شاهد شکوفایی استعدادهای هنری، ادبی، علمی و فرهنگی کودکان و نوجوانان خواهیم بود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی کتابخانه های عمومی اردبیل ، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل همچنین در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی شهر فخرآباد از توابع شهرستان مشگین شهر گفت: در دولت اول و دوم دکتر روحانی تاکنون 15 کتابخانه عمومی در استان اردبیل ساخت، تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
عزیزخانی افزود: فرمانداران توجه ویژه ای به پروژه های عمرانی کتابخانه ای داشته اند.
وی کاهش آسیب های اجتماعی را منوط به افزایش مطالعه و کتابخوانی دانست و اظهار کرد: برای کاهش آمار اعتیاد، طلاق ، خشونت های خیابانی و کودک آزاری، باید کودکان و نوجوانان را با کتاب و لذت کتابخوانی و یادگیری از دانش های برآمده از آن آشنا کنیم.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از مشارکت بنیاد علمی آموزشی قلم چی در تکمیل کتابخانه عمومی فخرآباد، اعتبار تخصیص یافته برای ساخت این کتابخانه را بیش از یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال ذکر کرد.
عادل نادری، بخشدار مشگین شرقی نیز ساخت ساختمان جدید کتابخانه عمومی فخرآباد را هدیه ای ارزشمند به اهالی این شهر در ماه ربیع الاول دانست و از خانواده مرحوم ذوالفقاری (اهدا کنده زمین کتابخانه) و همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر فخر آباد در ساخت کتابخانه تجلیل کرد.
سرانه مطالعه کتاب در کشور روزانه حدود 79 دقیقه و این میزان در استان اردبیل زیر 10 دقیقه است.
وضعیت استان اردبیل در حوزه تولید و عرضه کتاب مطلوب است ولی پایین بودن سرانه مطالعه مشکل اساسی در حوزه فرهنگ محسوب می شود و به گفته مسوولان فرهنگی دلیل اصلی آن آن نیز مربوط به گسترش رسانه های مجازی، شبکه های اجتماعی و ماهواره ها می باشد.
13 باب کتابخانه عمومی نهادی و هفت باب کتابخانه عمومی مشارکتی در اردبیل فعال است و در این کتابخانه ها به بیش از 17 هزار و 400 نفر خدمات ارائه می شود.
امانت 6 ماهه کتابخانه های عمومی اردبیل بیش از 70 هزار نسخه است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.