به گزارش ایرنا ، این مراسم عصر پنجشنبه با حضور ائمه جمعه و جماعات شهرهای مختلف استان اردبیل و استان های همسایه گیلان و زنجان ، خانواده های شهدا و جمعی از اهالی متدین ، فرهنگ دوست و عالم پرور خلخال در مسجد جمعه این شهر برگزار شد.
حجت الاسلام امیر رشتبری ، امام جمعه خلخال در این مراسم از آیت الله یکتایی به عنوان عالمی مجاهد و نستوه یاد کرد و گفت: نقش آیت الله یکتایی به عنوان هادی دینی مردم در تاسیس حوزه علمیه جعفریه این شهرستان قبل از انقلاب و فعالیت بیش از نیم قرنی این حوزه در تعلیم و تربیت علما و روحانیون و نیز به عنوان نخستین امام جمعه خلخال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در هدایت معنوی جامعه و مشارکت مردم منطقه در پیروزی انقلاب اسلامی ایران ارزنده است.
وی از علما به عنوان وارثان انبیا یاد کرد و افزود: علمای دین علم را از انبیا به ارث برده اند و هر کس علم را فرا بگیرد سهم فراوانی از میراث گرانبهای پیامبران الهی گرفته است.
در این مراسم برنامه های متنوعی از جمله پخش کلیپی از زندگانی و ساده زیستی آیت الله یکتایی پخش شد.
آیت الله هبت الله یکتایی نخستین امام جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی خلخال است که با حکم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) حدود 25 سال در سنگر نماز جمعه هدایت معنوی جامعه این شهرستان را عهده دار بوده و در احیای دین و ارزش های نظام اسلامی به مردم منطقه و انقلاب خدمت کرد.
آیت الله یکتایی سال گذشته در سن 93 سالگی به علت بیماری دار فانی را وداع گفت.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.