به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام محمدعلی فروغی در خطبه دوم نماز جمعه اردبیل با محکوم کردن حوادث تروریستی اخیر در تهران و شهادت عده ای از هموطنان افزود: این اقدام های وحشیانه اراده ملت و دولت ایران را در راه مبارزه با تروریسم قوی تر خواهد کرد.
وی بیان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون دشمنان به اشکال گوناگون و با توسل به هر روش غیرانسانی قصد وارد نمودن ضربه بر مردم انقلابی ایران را داشتند.
حجت الاسلام فروغی افزود: جنایت گروهک تکفیری داعش در تهران که با هدایت و پشتیبانی استکبار جهانی انجام گرفت نشان داد که جمهوری اسلامی ایران در قبال اینگونه حرکات مذبوحانه تروریستی یک رفتار منطقی و عقلانی را در پیش گرفته است و چنین حوادث غیرانسانی را در هر نقطه ای از جهان که باشد محکوم می کند.
امام جمعه موقت اردبیل مردم ایران را ملتی آگاه و مقاوم دانست و خاطر نشان کرد: برخلاف بعضی از کشورهای منطقه در ایران نه یک قبیله و قوم بلکه یک ملت منسجم و با اراده و دارای وحدت زندگی می کنند و آینده کشورشان را در دست گرفته و اهداف و برنامه های خویش را برای پیشرفت و سربلندی بیش از پیش این مرز و بوم ادامه می دهند.
وی در ادامه شخنانش از دولت خواست برنامه ها و اقدام های مربوط به تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان اصلی ترین خواسته مقام معظم رهبری را به شکل جدی پیگیری و اجرا کند.
امام جمعه موقت اردبیل در ادامه سخنانش همچنین گفت: رسول گرامی اسلام (ص) و اهل بیت (ع) بطور جدی بر استقلال فرهنگی تاکید داشتند به گونه ای که هرچند نمازگزاردن مسلمانان به سوی بیت المقدس نیز همان ایستادن در برابر پروردگار یکتا است اما حضرت محمد (ص) به خاطر حفظ استقلال فرهنگی ؛ قبله مسلمانان را خانه کعبه در مکه مکرمه قرار داد.
وی دنباله روی از خواسته های دشمن را مغایر با نص صریح قرآن مجید ذکر و اظهار کرد: این کتاب آسمانی تاکید می کند که پیروی از منویات دشمنان باعث می شود که خداوند متعال مسلمانان را از حمایت خویش محروم نماید.
او گفت: هدف سند 2030 بی تاثیر نمودن نقش دین در سیاست است درحالی که امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران همواره بر این اصل که دیانت ما عین سیاست ما و سیاست ما عین دیانت ما هست تاکید داشتند.
فروغی افزود: استکبار جهانی همواره به واسطه تهدید و بعد تطمیع و سپس گرفتن قدرت تشخیص از مردم جهان تلاش می کند با روش های مختلف به خواسته ها و اهداف پلیدش برسد.
خبرنگار: مسعود وسیله**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6019/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.