به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید حسن عاملی بعد از ظهر شنبه در بازدید از مرکز تولیدات گل و گیاه شهرداری اردبیل تصریح کرد: با توجه به اینکه وجود هر درخت به لحاظ ایجاد محیط سالم به عنوان تنفس‌گاه شهر در زیبایی استان نقش به سزایی داشته و در جذب گردشگر و تأمین آرامش روحی شهروندان حائز اهمیت است، بنده از لحاظ حساسیتی که به توسعه فضای سبز دارم، هرساله از این مکان بازدید می‌کنم.

وی افزود: پایین بودن سرانه فضای سبز در استان ما که کویری نبوده و شرایط آب و هوایی مناسب دارد، مورد قبول نیست و بایستی تلاش جدی برای توسعه فضای سبز در کل استان داشته باشیم.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه بسیاری از نهادها و اداره‌های دولتی در کاشت درخت و توسعه فضای سبز از جمله دانشگاه محقق اردبیلی، منابع طبیعی و … پیشقدم هستند، خاطر نشان کرد: شهرداری اردبیل در سطح بالایی در حدود بالغ بر ۱۰۰ هزار نهال و ۱۵۰ هزار درختچه در سطح شهر کاشته است که این اقدامی ارزشمند در این راستا است.

آیت الله عاملی با تاکید بر نیاز بر تغییر چهره شهر تصریح کرد: جاده‌های مواصلاتی به مرکز استان زیبایی چندانی از لحاظ فضای سبز ندارد و شایسته است این موضوع مورد پیگیری مدیران مربوطه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: در گذشته وضعیت شهرسازی در استانمان آرمانی نبوده و صرفاً مدیران ما اقدام به خیابان کشی کرده‌اند، که سبب شده است زیبایی شهر مغفول بماند. امیدواریم از این پس شاهد مدیرانی با نگاهی آرمانی و آینده‌نگر باشیم.

امام جمعه اردبیل ضمن تقدیر از شهردار اردبیل و استاندار اردبیل تشریح کرد: استان اردبیل نیاز به احیای باغ ملی در وسعت بالایی دارد و این نیازمندی، بایستی با تدبیر ویژه ای با استفاده از پتانسیل شهرداری و اداره منابع طبیعی یا بخش خصوصی صورت گیرد تا امکان احداث فضای گردشگری دیگری به مانند شورابیل فراهم آید، تا علاوه بر ایجاد محیطی سالم، امکان جذب و ماندگاری گردشگر نیز بیشتر گردد.

آیت الله عاملی افزود: در داخل شهر نیز مکان‌های حساسی وجود دارد که در آینده تملک خواهند شد و امیدوارم استاندار، شورای شهر و شهرداری اردبیل همت خود را جزم کنند تا عمده قسمت آن تبدیل به فضای سبز شهری شود.

وی همچنین با اشاره به همت بالای هموطنان در مدیریت یک امر واحد گفت: بیماری کرونا را تمامی دولت‌های جهان بدون تحریم مدیریت کرده‌اند، اما ملت ایران با وجود تحریم‌های سخت، اقدام به مدیریت این بیماری کردند. که قطعاً با این همبستگی و دست در دست هم، می‌توانیم شهر خود را زیبا و کشورمان را رتبه‌های بالای رشد قرار دهیم.

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل نیز در این بازدید با بیان اینکه رهنمون‌های امام جمعه اردبیل همواره برای ما حجت بوده است، گفت: در خصوص احداث باغ ملی نیز با توجه به موقعیت جغرافیایی و نزدیکی مرکز استان به شهر توریستی سرعین حتماً جلسه‌ای را تشکیل داده تا این باغ را نه تنها در شأن استان، بلکه در شأن کشور طراحی کرده و در برنامه کاری خود قرار خواهیم داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1412083
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.