علی ملکی روز شنبه در حاشیه برگزاری نخستین جلسه هیات موسس انجمن بیماران دیابتی خلخال افزود: همه بیماران دیابتی این شهرستان در حال حاضر از خدمات بهداشتی و در مانی مرکز تشخیص دیابت و همچنین درمانگاه‌ها و مراکز بهداشت این دانشکده بهره می‌برند .

وی هدف از تشکیل این انجمن  را پوشش جمعیت بیماران دیابتی و ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی با استفاده از توان و ظرفیت تشکل‌های غیر دولتی مردم نهاد و کمک مالی به بیماران دیابتی ذکر کرد و گفت: پس از تشکیل هیات موسس اعضای آن در مدت یک ماه انجمن حمایت از بیماران دیبابتی خلخال را تشکیل خواهند داد .

دیابت یک بیماری ناشی از اختلال در سوخت و ساز بدن است که موجب افزایش قند خون فرد مبتلا به این بیماری شده و مشکلاتی را برای بیمار به دنبال دارد.

گروه‌های در معرض خطر ابتلا به این بیماری  (افراد بالای ۴۵ سال، افراد دارای اضافه وزن، دارای فشار و چربی خون بالا، افراد کم تحرک، بیماران مبتلا به مشکلات قلبی و عروقی، خانم‌های دارای تخمدان پلی کیستیک، افراد دارای سابقه قند خون ناشتا بین ۱۰۰ تا ۱۲۶ و افراد دارای سابقه دیابت باروری هستند که باید کنترل بیشتری در پیشگیری از ابتلا به بیماری دیابت داشته باشند.

 دیابت، امروزه یکی از مهمترین عوامل مرگ و مر بیماران و کاهش کیفیت زندگی شناخته می‌شود و دنیا به نوعی با این بیماری دست به گریبان می باشد، ناشناخته بودن این بیماری در بسیاری از افراد  موجب رشد تعداد مبتلایان به دیابت است .

 افراد دارای قند قون بالا وبیش از حد مجاز  باید به صورت مرتب هر شش ماه، یک سال و سه سال قند خون خود را کنترل و مراقبت کنند تا به به بیماری دیابت دچار نشوند.

ملکی  با تاکید بر اینکه جامعه باید رفتار غذایی خود را اصلاح کند به راهکارهای پیشگیری و درمان دارویی بیماری دیابت اشاره کرد و افزود: فردی که درمان دارویی دیابت را دنبال می‌کند باید در رژیم غذایی خود کنترل‌های لازم را اعمال کرده  و علاوه بر قند خون، چربی خون، فشارخون، ترک سیگار  را نیز در نظر داشته باشد.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.