به گزارش ایرنا، فریدون بابایی روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند خلخال افزود: افزایش روزافزون استفاده از ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی در رستوران‌ها ،غذاپزی‌ها،مراسم احسان و نذری و حتی در سفره‌های داخل خانه موجب افزایش زباله‌های پلاستیکی شده و همین امر نیز محیط زیست منطقه را مورد تهدید قرار داده است.

وی با بیان اینکه استفاده از سفره‌های یک‌بار مصرف نایلونی در خانواده‌ها در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است، اظهارکرد: همه مسئولان عضو کارگروه مدیریت پسماند با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد  و اصناف برای جمع‌آوری و حذف ظروف یک‌بار مصرف و سایر لوازم نایلونی از اماکن تهیه و توزیع غذا و همچنین سفرهای مردم باید تلاش کنند.

او گفت: پراکندگی زباله‌های سبک از جمله ظروف یک‌بار مصرف نایلونی و پلاستکی همچون لیوان ،بشقاب ،کاسه ،قاشق وچنگال، ظروف حمل غذای گرم در سطح وسیعی از طبیعت، آن را آلوده ساخته و با همه تلاش برای مدیریت پسماند زباله در شهرها و روستاهای شهرستان،  هر روز برحجم زباله‌های سبک افزوده می‌شود.

بابایی با تاکیدبر اینکه دهیاران و بخشداران در جهت راه اندازی سایت‌های جمع‌آوری زباله‌های روستایی مناسب برای پیشگیری از پراکندگی زباله‌ها در طبیعت تلاش کنند، افزود: این کار باید به دور از هرگونه تعصبات قومی و قبیله‌ای و با در نظر گرفتن منافع عموم جامعه انجام شود .

وی با اشاره به ممانعت شورای اسلامی روستای کرین از اجرای طرح سایت پسماند زباله‌های  روستای لرد در منطقه‌ای مناسب افزود: توسعه در مناطق روستایی این شهرستان زمانی اتفاق می‌افتد که اعضای شورای اسلامی نگاه توسعه‌ای به منطقه داشته و از اعمال تعصبات خشک در خصوص اجرای طرح‌های پسماند پرهیز کننند.

رییس کارگروه مدیریت پسماند خلخال با اشاره به قرار گرفتن اراضی روستای بزرگ لرد از توابع بخش شاهرود در داخل منطقه حفاظت شده اظهار کرد: اراضی واقع در اطراف این روستا و یا سایر روستاهای شهرستان متعلق به دولت بوده و در صورت نیاز برای منافع عمومی به کارگرفته خواهد شد.

وی گفت: روستای چهار هزار نفری لرد یکی از ۷۰ روستای واقع در منطقه حفاظت شده آق‌داغ  است که اجرای طرح پسماند زباله و پوشش مناسب زباله‌ها برای پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی ضرورت داشته و انتظار از اعضای شورای روستای کرین در همسایگی این روستا همکاری لازم در این زمینه  است.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است .

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.