دکتر قدرت اخوان اکبری روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، با اشاره به کاهش 40 درصدی تعداد مصدومان حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال گفت: برابر آمار ثبت شده در مرکز فوریت های پزشکی استان، در حوادث مربوط به چهارشنبه سوری 10 نفر بستری شده، 10 نفر دچار آسیب جزیی چشمی شدند و انگشت سه نفر از مصدومان نیز قطع شده است.
وی سنین اکثر مصدومان حوادث مربوط به چهارشنبه سوری را 15 تا 25 سال اعلام کرد و گفت: شهرستان اردبیل با 88 مورد بیشترین تعداد مصدومان را داشته است.
اخوان اکبری اضافه کرد: خوشبختانه حوادث امسال آیین چهارشنبه آخر سال بدون فوتی بود و تعداد و شدت مصدومیت ها هم به علت آموزش ها و فرهنگسازی انجام شده در خانواده ها به شکل محسوسی کاهش یافت.
وی از آمادگی کامل مراکز بهداشتی و درمانی استان اردبیل برای خدمات رسانی بهداشتی و درمانی در تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: برای انجام خدمات بهداشتی و درمانی در کل استان اردبیل بیش از چهار هزار نیروی انسانی سازماندهی شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین افزود: در مراکز درمانی شهری و در جاده های استان نیز یکصد دستگاه آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و نیز یک فروند بالگرد امدادی آماده خدمات رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی استان است.
1905/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.