به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خلخال افزود: با توجه به تجربه موفق اجرای این طرح در اسفند سال گذشته که منجر به کاهش قابل توجه جرایم سرقت در تعطیلات نوروز شد، امسال نیز این طرح با جمع آوری معتادان متجاهر و هدایت آنها به کمپ ترک اعتیاد آغاز می شود.
او هدف از اجرای این طرح را جمع آوری معتادان متجاهر از شهر ، نگهداری آنها در مراکز بازآفرینی و ترک اعتیاد زیرپوشش بهزیستی و زمینه سازی برای کاهش جرایم سرقت در تعطیلات نوروزی ذکر کرد.
وی گفت: جمع آوری معتادان متجاهر راهکار مناسبی برای کاهش جرایم سرقت بویژه در تعطیلات نوروز که زمینه برای ارتکاب جرم سرقت بیشتر می شود بوده و انتظار می رود همه دستگاه های اجرایی عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بویژه شهرداری و خیرین همکاری لازم را با مجریان طرح داشته باشند.
او اظهار داشت: در حال حاضر منشاء بیش از 90 درصد از عوامل سرقت در این شهرستان اعتیاد به مواد مخدر است و در صورت جمع آوری معتادان از جامعه ضمن تلاش برای بهبودی افراد مبتلا به مواد افیونی به اهداف کاهش جرایم سرقت نیز دست خواهیم یافت.
او با بیان اینکه 71 معتاد متجاهر در خلخال شناسایی شده اند و جمع آوری این تعداد از معتادان در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار دارد، گفت: جمع آوری معتادان متجاهر طرح خوبی در کاهش جرایم کیفری در این شهرستان است.
او با قدردانی از تلاش ماموران انتظامی و اطلاعاتی در مبارزه بی امان با قاچاقچیان و تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر و متلاشی کردن باندهای توزیع مواد افیونی گفت: در نتیجه این تلاش ها آمار مواد مخدر کشف شده خلخال امسال 134 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.