به گزارش ایرنا، فاطمه جوادی روز سه شنبه درجلسه ستاد برگزاری برنامه های روز درختکاری و هفته منابع طبیعی افزود: در حالی که سرانه فضای سبز استان اردبیل 12 متر مربع به ازای هر شهروند است این میزان در خلخال 6.2 متر مربع می باشد.
او اظهار کرد: بی توجهی شهروندان به نگهداری فضای سبز موجود، استفاده از نهال های غیر سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه و از بین رفتن بسیاری از درختان کاشته شده، بکار گیری از روش های منسوخ شده آبیاری در گذشته از جمله عوامل ضعف فضای سرانه فضای سبز در این شهر است .
جوادی گفت:سرانه فضای سبز شهر با اجرایی شدن طرح های توسعه ای از جمله احداث جنگل مصنوعی و نهال کاری در سطح گسترده به 2 برابر در آینده افزایش می یابد.
وی افزود: با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی استان اردبیل در واگذاری 23 هکتار از اراضی ملی واقع در منطقه گونی و بام خلخال، این منطقه بزودی در اختیار شهرداری قرار گرفته و نسبت به توسعه فضای سبز و کاشت نهال در آن اقدام می شود.
او همچنین به اجرای طرح راه اندازی سامانه آبیاری قطره ای این منطقه با هدف صرفه جویی در آب اشاره کرد و گفت: این طرح با برآورد 30 میلیارد ریال اعتبار و در مراحل مختلف و با توجه به تنش آبی تا سال 1400 اجرایی خواهد شد.
جوادی افزود: برای اجرای طرح توسعه و نگهداری فضای سبز شهری، شهرداری با تهیه نهال های زینتی و تحویل به شهروندان برای کاشت در محله و خیابان محل سکونت خود بنام افراد مورد نظرشان اقدام کرده است.
در این جلسه پور محمد رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال نیز از توزیع نهال رایگان غیر مثمر در بین شهروندان در ایام هفته منابع طبیعی از روز 15 تا 22 اسفند خبر داد .
به گفته وی، در حال حاضر 45 هزار هکتار جنگل در این شهرستان وجود دارد و برای مراقبت از آن منابع طبیعی شهرستان نیازمند همکاری ومشارکت همه جانبه مردم است.
خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان واقع است.
6018/7119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.