به گزارش ایرنا ، آیت الله سید حسن عاملی روز شنبه در آین معارفه امام جمعه جدید شهر کلور مرکز بخش شاهرود خلخال افزود: اگر امروزه در حل مسائل و مشکلات اجتماعی و اقتصادی ناتوان هستیم این ناتوانی به علت بی توجهی به مقوله فرهنگ در گذشته و حال کشور است.
وی اظهار کرد: بسیاری از مشکلات اقتصادی گریبانگیر جامعه از جمله رواج رشوه ،اختلاس ، دزدی و سایر مشکلاتی از این قبیل ریشه فرهنگی داشته و ناشی از بی توجهی مسئولان امر به فرهنگ و مسائل فرهنگی است.
وی با اظهار تاسف از ادامه بی توجهی به فرهنگ جامعه از سوی مسوولین ذی ربط گفت: تا زمانی که برای ارتقای سطح فرهنگی جامعه چاره ای اندیشیده نشده گسترش آسیب های اجتماعی و مشکلات اقتصادی دور از انتظار نیست.
او با بیان اینکه مشکلات اقتصادی تنها با فرهنگ سازی و تربیت درست جامعه قابل حل و مفصل است افزود: مشکلات اقتصادی با قانون و استفاده از اهرم های فشار حل نمی شود و بسیاری از افراد هستند که براحتی قانون را دور زده و به این مشکلات همچنان دامن می زنند.
آیت الله عاملی وجود ائمه جمعه در مناطق مختلف استان اردبیل را نعمتی برای مردم در جهت هدایت های معنوی و مذهبی جامعه دانست و گفت: از اینکه حجت الاسلام شیر علیپور با وجود پیشنهاد شهرهای بزرگ کشور از سوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور ،شهر کلور را برای هدایت معنوی مردم این شهر انتخاب کرده جای تشکر است.
او افزود: با توجه به سابقه درخشان امام جمعه کلوردر انجام کارهای فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی وجود ایشان نعمتی برای این منطقه از استان اردبیل خواهد بود.
امام جمعه اردبیل همچنین با تقدیر از تلاش استاندار اردبیل در خدمات رسانی بهتر و بیشتر دولت به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان همچون بخش شاهرود خلخال گفت: اختصاص 200 میلیارد ریال برای توسعه راه سازی این منطقه در سفر معاون ریس جمهوری به استان تنها بخشی از این تلاش های و پیگیری های مختلف نماینده عالی دولت در استان اردبیل است.
او بیان کرد: راه در حال احداث خلخال ، کلور به درام و منجیل مختص این منطقه نبوده و در آینده نزدیک همه مناطق استان اردبیل از نعمت این راه اصلی برای دسترسی راحت به مرکز کشور بویژه در فصول سرد سال بهره مند خواهند شد.
آیت الله عاملی از تسریع در اجرای پروژه راه خلخال - ماسوله که از بخش شاهرود گذر می کند قدردانی کرد و گفت: با بهره برداری از این راه گردشگری و زیبای منطقه شاهد تحولی بزرگ در توسعه گردشگری خواهیم بود.
وی با توصیه به مردم منطقه برای حضور پرشور و گسترده در مراسم نماز جمعه تشریح کرد: بسیاری از مشکلات و مسائل منطقه در همین نماز طرح و تصمیم لازم از سوی مسئولان برای حل مشکلات گرفته می شود.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.