مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: در حال حاضر همه 65 جایگاه CNG استانداردسازی شده و مردم با خیال راحت می‌توانند از این جایگاه‌ها استفاده کنند.
هاشم علایی با حضور در غرفه پاسخگوئی خانه مطبوعات اردبیل در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: در کنار استانداردسازی جایگاه‌ها ما با کمک 14 آزمایشگاه همکار سعی در تست مخازن CNG خودروها داریم که تلاش بر این است هیچ خودروی گازسوز بدون کنترل و آزمایش مخازن CNG نتواند به فعالیت خود به شکل غیراستاندارد ادامه دهد.
وی به اجرای طرح طاها در بازدید از واحدهای صنفی برای عرضه محصولات استانداررد اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون 4 هزار بازدید انجام شده که با توجه به روزهای پایانی سال با تشدید این بازدیدها سعی داریم تا پایان سال در مجموع 7 هزار بازدید را در قالب این طرح به ثبت برسانیم.
مدیر کل استاندارد استان اردبیل با هشدار به استفاده کنندگان از آسانسور به ویژه در ادارات و دستگاه‌های اجرایی گفت: باید بازرسی‌های ادواری و حداقل سالانه از این آسانسورها و استانداردسازی آنها مورد توجه قرار گیرد تا شاهد حوادث ناگوارر در آسانسورهای فعال نباشیم.
علایی همچنین به استانداردسازی وسایل شهربازی اشاره کرد و افزود: با همه شهرداری‌ها مکاتبه کردیم تا اجازه فعالیت به شهربازی‌ها و تجهیزات غیراستاندارد را ندهند و در این زمینه با حساسیتی که دادستان اردبیل دارد در 10 رروز گذشته دو نامه خطاب به شهرداری‌ها نوشته و ارسال شده است.  
وی بیان کرد: درر این زمینه ما جلوی تجهیزات شهربازی بدون گواهی استاندارد و ایمنی را می‌گیریم و اجازه نمی‌دهیم تا عده‌ای با جان مردم بازی کنند.
مدیر کل استاندارد استان اردبیل از هموطنان خواست؛ تا در هنگام خرید کالا کد 10 رقمی زیر نشان استاندارد را برای اطمینان بیشتر از واقعی بودن علامت استاندارد به شماره 10001517 ارسال کنند تا از استاندارد بودن کالا مطمئن شوند.
علایی با قدردانی از تلاش اصحاب رسانه در اشاع فرهنگ استاندارد تصریح کرد: اصحاب رسانه با اعتقاد قلبی به این حوزه ورود پیدا کردند و همسو با اهداف اداره کل استاندارد که خود مولود انقلاب اسلامی است سعی می‌کنند تا به وظیفه خطیر ترویج فرهنگ استاندارد در جامعه کمک کنند.
وی با بیان اینکه اداره کل استاندارد استان اردبیل با 46 نفر نیروی تحصیلکرده مشغول خدمات‌رسانی به مردم بوده و در شهرستان بیله‌سوار نیز به دلیل مرزی بودن و جایگاه این منطقه در صادرات نمایندگی استاندارد در ساختمانی مناسب مشغول فعالیت است، اضافه کرد: در این شهرستان ساختمان استاندارد در فضای 756 مترمربع و با صرف هزینه 700 میلیون تومانی احداث شده و با فعال بودن 3 آزمایشگاه سعی می‌کنیم به هموطنان ارائه خدمات کنیم.
مدیر کل استاندارد استان اردبیل ادامه داد: اداره کل استاندارد از سال‌ها پیش براساس اصل 44 قانون اساسی در واگذاری ماموریت خود به بخش خصوصی ورود پیدا کرده به طوری که با 120 نفر اشتغالزایی سعی دارد با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی و برپایی 10 آزمایشگاه  در حوزه صنایع غذایی، کشاورزی و مصالح ساختمانی و همچنین باسکول، انگ فلزات و ... اقدام کند..
علایی گفت: در حال حاضر 300 واحد تولیدی با 750 فرآورده و محصول تحت پوشش اداره کل استاندارد هستند که ما در بخش مصالح ساختمانی، صنایع غذایی و کشاورزی این واحدها را از نظر کیفیت و تولیید محصول استاندارد مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.
وی به برگزاری دوره‌های آموزشی برای نیروهای کنترل کیفیت، افزایش نظارت‌ها بر صادرات و واردات و همچنین وصول درآمدها و واریز آن به خزانه اشاره و خاطرنشان کرد: ما در سال‌های اخیر جزو دستگاه‌های ممتاز استانی و کشوری بودیم به طوری که اخیرا مقام دوم کشور را در بخش عملکردی به دست آوردیم.
مدیر کل استاندارد استان اردبیل اظهار کرد: در همین ایام دهه فجر در بازدیدی که از چهار واحد تولیدی داشتیم در کنار برگزاری جلسات با همکاران کنترل و نظارت سعی کردیم تا برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌ها را به سمتی پیش ببریم تا زمینه و بستر یک حرکت موثر و مفید شکل گیرد.
علایی با تبریک 40 سالگی انقلاب و حرکت خوب این اداره کل در توسعه پویش «کالای استاندارد ایرانی می‌خرم»، یادآور شد: در همین نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله انقلاب با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و استاندار این پویش مورد حمایت قرار گرفت و ما امیدواریم تا پایان سال در توسعه فرهنگ استاندارد و استفاده از کالای ایرانی بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.
وی به تفاهمنامه اداره کل استاندارد با پنج دستگاه اجرایی و دانشگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: ما سعی می‌کنیم در تدوین استانداردهای بین‌المللی و ملی از ظرفیت اساتید دانشگاه و دانشجویان نخبه استفاده کنیم.  
مدیر کل استاندارد استان اردبیل ورود استان اردبیل را در تدوین و پیشنهاد استاندارد بین‌المللی در چند حوزه یادآور شد و تصریح کرد: ما سال گذشته موفق شدیم استاندارد آب‌های گرم معدنی را برای کشور تدوین کنیم.
علایی همچنین به صدور پروانه برای 35 واحد استانی اشاره و خاطرنشان کرد: به دنبال بازدیدهایی که از واحدهای تولیدی و عرضه کالا داشتیم دادستان اردبیل موفق شد اخیرا سوله ذخیره کالاهای غیراستاندارد را شناسایی و نسبت پلمپ و دستگیری افراد متخلف اقدام کند.  
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.