به گزارش ایرنا ، تازه ترین الگو نشانگر استقرار جریان کم فشار روی دریای خزر و استان اردبیل است که از 2 روز گذشته سبب وزش تندباد گرمیج و افزایش نسبی دمای هوا در اردبیل و سایر نقاط و اقع در قسمت مرکزی این استان شده است.
از نخستین ساعات جمعه با لغزش زبانه پرفشار به عرض های پایین به تدریج جانب وزش باد به شمال شرق تغییر یافته و ضمن سرد شدن هوا بارش برف و باران در نقاطی از استان اردبیل آغاز می شود.
از ظهر فردا (جمعه) ضمن افزایش سرمای هوا بر شدت بارش برف افزوده شده و دامنه بارش به اکثر نقاط استان اردبیل کشیده می شود.
انتظار می رود با حاکمیت هوای سرد در نقاطی از جلگه گرمسیر مغان نیز زمین ها براثر بارش برف سپیدپوش شوند.
اداره کل مدیریت بحران استان اردبیل با استناد با پیش بینی هواشناسی مبنی بر نفوذ هوای سرد و بارشی از جمعه به این استان از ساکنان نقاط درگیر این دگرگونی های جوی خواسته تا موارد ایمنی و احتیاط را تا آرامش اوضاع جوی رعایت کنند.
همچنین باتوجه به پدیده برف سنگین ؛ کولاک و مه در گردنه ها و جاده های سخت گذر استان اردبیل رانندگان در گذر از محورهای مواصلاتی این استان طی چند روز آینده باید زنجیرچرخ و تجهیزات کامل زمستانی همراه داشته و با احتیاط برانند.
در شامگاه پنجشنبه آسمان اردبیل تمام ابری بوده و وزش باد گرمیج از جانب غرب و گاهی جنوب غرب سبب افزایش نسبی دمای هوا شده است. دمای کنونی ایستگاه مرکزی اردبیل هشت درجه سانتیگراد بالای صفر است.
اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی از هوای بسیار متغیر برخوردار است. ساکنان این منطقه برخلاف سال های معمول طی پاییز امسال فقط یکبار در واپسین روز آذر به مقدار نه چندان قابل ملاحظه شاهد بارش برف و سرما بودند.
6019/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.