دانشجوی دانشگاه آزاد واحد اردبیل که به همراه تیم ملی گلبال، قهرمان مسابقات پاراآسیایی جاکارتا 2018 شد، معلولیت را یکی از بزرگترین فرصت ها برای خود می داند و می گوید: معلولیت، محدودیت نیست.

به گزارش ایلنا، حسن جعفری در جمع خبرنگاران گفت: من افتخار می کنم پرچم کشورم را بالاتر از کشورهای بزرگ دنیا به اهتزاز درآورده و غلبه بر تیم قدرتمند آمریکا در بازی های جهانی در سال گذشته بزرگترین افتخار و بهترین خاطره ورزشی من است.

وی اظهار کرد: از سال 1381 ورزش گلبال را شروع کرده و از سال 1386 عضو تیم ملی گلبال شدم.

وی افزود: گلبال تنها رشته ورزشی است که مخصوص نابینایان و کم بینایان است و از یک تیم 6 نفره تشکیل شده که 3 نفر در ترکیب قرار می‌گیرند و 3 نفر هم بازیکن ذخیره هستند.

جعفری ادامه داد: در مسابقات پاراآسیایی تعداد 8 تیم در دو گروه 4 تیمی شرکت کرده بودند که تیم ایران پس از صعود در نیمه نهایی کره را برد و در فینال چین را شکست داد و قهرمان این دوره شد.

دانشجوی دانشگاه آزاد اردبیل افزود: در مسابقه فینال 8 بر 3 برنده شدیم که از 8 گل تعداد 7 گل را من زدم و در پایان مسابقات به عنوان آقای گل و فنی ترین بازیکن انتخاب شدم که جا دارد از تلاش و همکاری همه اعضای تیم در اینجا تشکر کنم.

جعفری در خصوص سایر افتخارات تیم گلبال گفت: به همراه تیم ملی در سال 2009 در ژاپن قهرمان آسیا و در سال 2010 در مسابقات جهانی در انگلستان سوم، 2011 آسیایی در چین اول، 2012 پارالمپیک در لندن پنجم، 2013 در چین قهرمان آسیا و 2014 در بازیهای آسیایی در کره اول شدیم.

وی تیم های برزیل و آلمان و بلژیک را از تیم های درجه یک دنیا معرفی کرد و گفت: تیم ایران بدون در نظر گرفتن این مسابقات در رده پنجم رنکینگ جهان قرار دارد.

جعفری گفت: برای اولین بار تعداد 3 نفر از اردبیل در ترکیب تیم ملی حضور داشتند که محمد پرنیا و مصطفی شهبازی به همراه من در این دوره شرکت کردیم.

وی در خصوص نحوه آماده سازی تیم گفت: از بهمن ماه 96 اردوهای آماده سازی تیم شروع و در 11 مرحله برگزار شد و دو مرحله از آن در اردبیل برگزار شد.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اردبیل موفقیت خود را مدیون پدر و مادرش می داند و خانواده خود را مشوق اصلی معرفی کرد.

جعفری از حمایت های انجام شده از ایشان از طریق دانشگاه آزاد اسلامی تشکر و از مسئولان سابق تربیت بدنی؛ نادر پرستار، مسعود  ایمان زاده و ریاست دانشگاه قدردانی و از بهزاد سالمی به عنوان حامی ورزشکاران نابینا در اردبیل تشکر کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.