امام جمعه جعفرآباد گفت: جایگاه علم و دانش آموز و معلم در نزد خداوند جایگاه بس بزرگی دارد بطوریکه اهمیت .مسأله علم و علم آموزی برای همه باید تبیین شود
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل, حجت الاسلام محمد جوادب باقری امام جمعه جعفرآباد مغان در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به برگزاری پرشور عزاداری سالار شهیدان گفت: هر سال عشق و محبت امام حسین(ع) در قلوب مؤمنین تازه تر می شود  و این عشق همراه با معرفت خیل عظیمی از انسانهای عدالتخواه را به سپاه قیام جهانی حضرت مهدی(عج) ملحق می کند و دشمن از همین قدرت الهی می ترسد.
وی با اشاره. به فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس دانشگاه بزرگ استکبار ستیزی و مقاومت در برابر ظالمان بود چرا که نتیجه استقامت و یاری دین که وعده الهی است را با چشمان خود دیدیم و به واسطه همان روحیه انقلابی و جهادی بود که توانستیم هشت سال با دست خالی در برابر تمام مستکبران عالم بایستیم و کمترین امتیازی به آنها ندهیم.
وی افزود اینکه حضرت امام فرمود: « ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم » یک شعار یا حرف تبلیغاتی نبود بلکه این یک واقعیت بود که امروز به صورت یک عقیده در آمده است که با مقاومت و ایستادگی می توان گردن ظالمان و سرکشان را شکست.
امام جمعه جعفرآباد یادآور شد:  ما نمونه عینی آن را در منطقه شاهد هستیم و باید روحیه مقاومت و ایستادگی در همه عرصه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هم حاکم بشود.
وی  در بخش دیگر خطبه های خود با اشاره با بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید ضمن تبریک به دانش آموزان و معلمان و دست اندر کاران مدارس گفت: مدرسه جایگاه علم و دانش آموز و معلم در نزد خداوند جایگاه بزرگی دارند. باید اهمیت مسأله علم و علم آموزی برای همه تبیین بشود.
به گفته وی مدرسه می تواند کارکردهای مؤثری در تربیت خانواده ها و ایجاد فرهنگ های اجتماعی و اصلاح نگاه های غلط موجود در جامعه داشته باشد.
باقری در پایان ضمن گلایه از فرصت طلبی عده ای سودجو و منفعت طلب که به بهانه بازگشایی مدارس و با توجه به بالارفتن حجم تقاضای برخی کالاها مثل لوازم التحریر، کیف، کفش و لباس گفت: این فرهنگ غلطی است که وقتی می بینیم بازار کالایی گرم است و تقاضا زیاد است به جای اینکه با کاهش قیمت به فکر افزایش فروش باشیم فقط به فکر افزایش قیمت و سود بیشتر هستیم.
به گفته باقری واقعا چه شده که مردم خودشان هم به خودشان رحم نمی کنند؟ جوابش بسیار ساده است. مردم به بالادستان خود نگاه می کنند. وقتی برخی مسئولین و یا تولید کنندگان و وارد کنندگان به مردم رحم نکنند این آفت در بین مردم پایین دستی هم رواج پیدا می کند.
 وقتی عوامل اقتصادی دولت در افزایش قیمت ارز و کالاهای اساسی دست دارند تا مردم بیشتر تحت فشار قرار بگیرند این موج گرانی به کوچه و بازار هم سرایت می کند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.