یک نظرسنجی در خصوص میزان امیدواری مردم نسبت به حل بحران کرونا انجام شده و نتایج آن حاکی از امید زیاد مردم برای حل این مشکل در آینده ای نزدیک است.

به گزارش جماران؛ جهت سنجش امیدواری مردم نسبت به حل بحران کرونا، به این صورت سوال شد: «شما چقدر امید دارید بحران کرونا در یکی دو ماه آینده حل شود و زندگی به روال عادی خود برگردد؟»

یافته های نظرسنجی نشان می هد، 56.2 درصد مردم ایران امید زیادی دارند که بحران کرونا در یکی دو ماه آینده حل شود و زندگی به روال عادی برگردد. این میزان امیدواری در بین 9.4 درصد درحد متوسط و در بین 32 درصد کم است. 2.4 درصد به این سوال پاسخ ندادند.

یافته‌های مقایسه‌ای نشان می دهد، تفاوت معناداری بین گروه های مختلف از حیث «میزان امیدواری مردم به حل بحران کرونا» در یکی دو ماه آینده وجود دارد. این میزان بین زنان بیشتر از مردان، بین افراد بالای 50 سال بیشتر از افراد جوان و میانسال و بین افراد دارای تحصیلات دانشگاهی کمتر از غیردانشگاهی مشاهده شده است.

نظرسنجی به صورت تلفنی و با جامعه آماری افراد بزرگسال (بالای 18 سال) در سطح ملی و حجم نمونه 1563 در تاریخ 24 تا 27 فروردین 1399 به صورت خویش فرمایی توسط ایسپا اجرا شده است. 

نظرسنجی در مورد کرونا

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.