سیدهادی بهادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نقدینگی سرگردان موجود در بازار یکی از دلایل افزایش حبابی قیمت هاست، افزود: با اجرا شدن قانون جدید پیش فروش ساختمان، نقدینگی به سمت پیش فروش ساختمان افزایش یافته و تاثیر مثبت خود در اقتصاد و بازار را نشان خواهد داد.
وی استقبال نکردن مردم و مشاوران املاک از قانون قبلی پیش فروش ساختمان را دلیل اصلی تحرک مجلس برای اصلاح این قانون عنوان کرد و ادامه داد: اصلاح این قانون می تواند در هدایت سرمایه های مالی به حوزه ساختمان سازی موثر باشد.
وی با تاکید بر اینکه اجرای این قانون باعث ایجاد ارزش افزوده مناسب برای مردم می شود، بیان کرد: سوق نقدینگی به سمت صنعت ساختمان سازی می تواند وضعیت بازار مسکن را از نابسامانی خارج کند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اجرایی شدن لایحه اصلاح قانون پیش فروش ساختمان جاذبه حضور در بازار مسکن را افزایش می دهد، گفت: هر عاملی که سبب افزایش نقدینگی در بخش مسکن شود، می تواند آینده مناسبی برای بازار رقم بزند.
بهادری با اعلام اینکه در لایحه اصلاح این قانون از نظر کارشناسی دولت نیز استفاده شده است، افزود: تعامل مشترک مجلس و دولت در این لایحه مشکلی در اجرای آن پس از تصویب نخواهد داشت.
وی گفت: ایجاد رابطه منطقی بین مصرف کننده واقعی و تولید کننده و مجموعه عوامل دیگر جهت انجام پیش فروش ساختمان، مهم‌ترین علت اصلاح این قانون بود زیرا پیش فروش ساختمان برای تسهیل معاملات مسکن لازم است و رفع نشدن نیازهای فروشنده و خریدار از جمله مباحثی بود که در اصلاح این قانون بر آن تاکید شد.
به گزارش ایرنا، پیشتر دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور اعلام کرده بود که قانون فعلی پیش فروش ساختمان به علت ایرادات زیاد آن، قابلیت اجرایی ندارد.
اصلاح قانون پیش فروش ساختمان با هدف مقابله با کلاهبرداری در زمینه فروش ساختمان در دستور کمیسیون قرار گرفت.
3214/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.