رئیس اتحادیه میوه و تره بار ارومیه گفت: افزایش مقطعی قیمت میوه به افزایش قیمت ارز ارتباطی ندارد.

قاسم عزتی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: کمبودی از لحاظ عرضه میوه در شهر وجود ندارد و افزایش تقاضا سبب افزایش قیمت ها شده که با رسیدن میوه ها این قیمت کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت ارز بر میوه تاثیری نداشته و علت گرانی قیمت میوه بیشتر مربوط به نوبرانه بودن آنهاست و رفته رفته قیمتها تعدیل می یابند افزود: افزایش 20 درصدی نرخ حمل و نقل، افزایش استقبال کشورهای همسایه برای خرید میوه و کاهش عرضه در بازار بدلیل سرمازدگی اکثر باغات در فروردین از دلایل افزایش قیمت میوه در بازار است.

عزتی ادامه داد: قیمت میوه در بازار به مراتب بیشتر از میدان تره بار است و دلیل عمده آن نیز وجود خرده فروشان و عدم کنترل و نظارت بر قیمت میوه عرضه شده است که اگر چه طبق قانون خرده فروشان می توانند فقط 20 درصد گرانتر از قیمت میدان میوه را عرضه کنند ولی خرده فروشان باتوجه به مناطق مختلف شهر، تره بار و میوه را به قیمتهای متفاوتی می فروشند.

وی قیمت هر کیلو هندوانه در میدان تره بار ارومیه 700 تا 1000 تومان عنوان کرد و گفت: هلو و شلیل(گرگان و مغان) 4000 تومان، گیلاس 12000 تا 18000 تومان، زردآلو 7000 تومان در میدان عرضه می شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار ارومیه با بیان اینکه میوه به محض ورود به میدان بفروش می رسد و باقی نمی ماند گفت: امسال بدلیل برگزاری جام جهانی در روسیه، این کشور عمده میوه مصرفی خود را از استان ما تهیه کرده که دلیل اصلی این مسئله نیز کیفیت بالای میوه ها، نبود هورمون و بسته بندی مناسب است که استقبال فراوانی را به همراه داشته است.  

وی ادامه داد: کشورهای حوزه خلیج فارس،عراق،ترکیه و افغانستان عمده خریداران میوه جات از استان و شهر ارومیه ما هستند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.