فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: بیش از 11 تن مواد مخدر در ماهه نخست سال جاری در استان کشف شده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی سردار ناصر اصلانی در نشست خبری با اصحاب رسانه  که بمناسبت  گرامیداشت هفته ناجا برگزار شد افزود: در سال جاری  11 تن و 265 کیلوگرم انواع مواد مخدر دراستان کشف شده که در مقایسه با سال گذشته  78 درصد در حوزه کشفیات افزایش را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه 11 هزار و 242 نفر معتاد در سطح استان طی 6 ماهه نخست سال جاری جمع آوری شده اند تصریح کرد: در این راستا، ۲۰۰ خودروی حامل مواد مخدر توقیف و ۴۰ باند توزیع متلاشی شده که افزایش 5 درصدی در متلاشی کردن باند های مواد مخدر در آذربایجان غربی را  شاهدیم.

سردار اصلانی با تصریح کرد: مقایسه با سال گذشته 139 درصد در بحث کشف پیش سازهای مواد مخدر رشد در اذربایجان غربی داشته ایم.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به 8 هزار و 27 تصادف منجربه جرح طی سال جاری در آذربایجان غربی اظهار کرد: در سال جاری یک هزار و 386 تصادق خسارتی و 276 تصادف منجربه فوت در آذربایجان غربی به وقوع پیوسته است.

سردار اصلانی با بیان اینکه در ۶ ماه اخیر ۳۴۵ هزار تماس تلفنی با پلیس داشتیم اظهار کرد:  از این تعداد تماس، ۴۲ درصد عملیاتی شده  و ۵۸ درصد مشاوره و راهنمایی بوده که ۶ درصد افزایش  را شاهد هستیم.

وی با اشاره به آمار سرقت در استان طی سال جاری افزود: ۸۲ درصد کشف سرقت سال جاری کشف شده  که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ،2 درصد کاهش را داریم.

سردار اصلانی گفت: 96 درصد از پرونده های جعل ، ارجاع شده به پلیس استان منجربه کشف شده و 27 طرح عملیاتی ویژه در بحث قاچاق کالا در سال جاری توسط نیروی انتظامی آذربایجان غربی انجام شده است.

وی ادامه داد: ۶۰۶ خودرو حامل کالای قاچاق در ۶ ماه اخیر توقیف شده که در مجموع ۱۲۵۰ نفر در این بحث دستگیر شده است.

وی با اشاره به ارزش ریالی کالاهای مکشوفه در 6 ماهه نخست سال جاری بیان کرد: ارزش ریالی کالای مکشوفه  بیش از 752 میلیارد و 974 میلیون  ریال بوده که 282 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته وجود دارد.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به برنامه های نیروی انتظامی آذربایجان غربی در هفته ناجا تصریح کرد: در مجموع در طول هفته ناجا، ۱۸۰ برنامه در سطح استان اجرا خواهد شد که از جمله برنامه های اولویت دار این ستاد شامل،برگزاری کارگاه بهداشت و روان، اطلاع رسانی اقدامات پلیس در نماز جمعه، پیاده روی خانوادگی، برگزاری صبحگاه مشترک با نیروهای مسلح، نشست تخصصی با نمایندگان مجلس، اجرای رزمایش اقتدار در تمام شهرستان های تابعه، حضور مربیان در مساجد، مدارس، محلات و ادارات، اجرای همایش راهوران محله، همایش پلیس و اصناف، بازدید دانش آموزان و دانشجویان از مراکز انتظامی، اجرای همایش و تجلیل از همیاران پلیس و همچنین اجرای تئاتر درمانی در مدارس برای پیشگیری از جرم از دیگر برنامه هفته ناجا خواهد بود.

وی افزود: در هفته ناجا، کلانتری ۱۷ بعنوان کلانتری نمونه تجلیل خواهد شد و برای اولین بار ایستگاه انتظامی سیار در کلانتری ۱۷ راه اندازی می شود.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.