تور آشنایی با جاذبه های گردشگری ارومیه به مناسبت روز جهانی گردشگری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد .

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی  صبح امروز دراین تور معاون گردشگری استان  و کارشناسان این معاونت و تعدادی از مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ارومیه  بهمراه خبرنگاران استان حضور داشتند تعدادی از آثار تاریخی ارومیه به حاضرین معرفی شد .

در این تور ابتدا حاضرین از موزه باستان شناسی ارومیه بازدید و سپس با حضور در روستای نمونه  گردشگری سیر ارومیه از کلیسای تاریخی موجود دراین روستا بازدید کردند و حاضرین در مراسم افتتاح بازارچه صنایع دستی که در محوطه موزه مردم شناسی ارومیه قرارگرفته است شرکت کرده و در انتهای این تور نیمروزه با حضور درمسجد جامع این شهرستان ضمن اقامه نماز ظهر و عصر ؛ با تاریخ و قدمت این مسجد باشکوه آشنا شدند .

حسین امامی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در این تور با بیان اینکه مسجد جامع به عنوان یکی از نماد های فرهنگی هر شهری مطرح است افزود: بازسازی و مرمت مسجد جامع ارومیه از اولویت های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و امیدواریم با رفع مشکل وضو خانه و سرویس های بهداشتی و نیز انجام مرمت های لازم، این مسجد به  که یکی ازقدمی ترین مساجد شهر است به عنوان پایگاه نمازی برای عموم مردم به ویژه کسبه بازاری به شکوه اولیه خود بازگردد .

در ادامه این تور، غرفه های فروشگاهی و نمایشگاهی صنایع دستی در محل حیاط موزه مردم شناسی ارومیه واقع در میدان انقلاب باحضور معاون گردشگری و معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افتتاح شد .

افسانه رنجبر، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در آیین افتتاح این غرفه ها با اشاره بر اینکه تعداد 4 غرفه از غرفه های این نمایشگاه با اعتبارات استانی در این محل احداث شده است که در آینده ای نزدیک نیز تعداد 4 غرفه دیگر از محل اعتبارات ملی به این غرفه ها اضافه خواهد شد افزود: امیدواریم این بازارچه با استقبال مردم رونق یافته محل مناسبی برای عرضه محصولات هنرمندان استان باشد .

وی ادامه داد: غرفه های فروشگاه در حال حاضر مشتمل بر سراجی چرم، زیور آلات سنتی، تراش سنگ و ماکوک بافی یا رودوزی های سنتی است که در آینده نزدیک با افزایش غرفه ها محصولات دیگری نیز در این فروشگاه ها عرضه خواهد شد .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.