خیرالله خادمی روز شنبه در حاشیه بازدید از ایستگاههای قطار ارومیه و نقده در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اجرای کامل این طرح باید 185 کیلومتر ریل‌گذاری به همراه 35 کیلومتر انشعابات در آذربایجان غربی احداث شود که از این میزان تاکنون حدود 110 کیلومتر آن انجام شده است.
وی اضافه کرد: برای ارتباط شبکه ریلی مهاباد به ارومیه باید 98 کیلومتر ریل گذاری صورت گیرد که تاکنون 23 کیلومتر آن تا شهرستان نقده ریل گذاری شده و 75 کیلومتر آن نیز در دست اجرا برای ریل گذاری است.
وی بیان کرد: از مسیر 75 کیلومتری ارومیه به نقده توانسته ایم 25 کیلومتر را از نظر زیرساختی آماده کنیم و مابقی را نیز همزمان با سفر رئیس جمهوری در اوایل اردیبهشت ماه آماده می کنیم.
وی اظهار کرد: ریل گذاری و توسعه زیرساخت ها را از نقده به سمت ارومیه آغاز کرده ایم و این عملیات در سه نقطه نقده به سمت ارومیه و برعکس انجام می‌شود.
وی ادامه داد: ایستگاه نقده از پیشرفت 95 درصدی و ایستگاه ارومیه از پیشرفت 80 درصدی برخوردار است و در نظر داریم تا پایان فصل بهار شهرستان ارومیه را به شبکه ریلی کشور وصل کنیم.
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور گفت: با تدبیر دولت یازدهم و سازمان برنامه و بودجه توانسته‌ایم منابع اعتباری را برای این طرح تهیه کنیم و هیچ محدودیتی در این خصوص نداریم به طوری که تمام کارگاه های ما فعال است و مطالبات پیمانکاران به موقع پرداخت می‌شود.
خادمی در خصوص هزینه‌های ریل گذاری در آذربایجان غربی گفت: برای هر کیلومتر ریل گذاری 45 تا 50 میلیارد ریال هزینه می شود.
وی تاکید کرد: توسعه ریل گذاری در ارومیه، همدان، تبریز، کرمانشاه و رشت اولویت دولت است و در نظر داریم طرح های مربوط به این مناطق تا پایان دولت یازدهم آماده بهره ‌برداری شود.
طرح راه آهن مراغه - ارومیه از سال 80 به طول 184 کیلومتر با هدف اتصال مرکز آذربایجان غربی به شبکه سراسری راه آهن آغاز شده است و اجرای آن هنوز ادامه دارد.
به گفته مسئولان استانی کارهای زیرسازی مسیر خط آهن تا ایستگاه ارومیه تکمیل شده و تنها بخشی از عملیات ریل گذاری باقی مانده است.
8135/2093 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.