فرمانده انتظامی سلماس توصیه ها و نکات ایمنی برای داشتن چهارشنبه سوری بی خطر را تشریح کرد.

سرهنگ حسین رمزی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، ضمن تبریک پیشاپیش سال نو و ارج نهادن به سنت چهارشنبه سوری گفت: چهارشنبه سوری یکی از سنت‌های دیرینه مردم ماست که با رعایت نکات ایمنی و پرهیز از استفاده از مواد محترقه خطرناک میتواند لحظات شیرین و پرخاطره ای برای کودکان و خانواده ها فراهم آورد.

سرهنگ رمزی افزود: در این روز خانواده های عزیز در شادی های فرزندان دلبندشان مشارکت کنند و با تهیه وسایل آتش بازی بی خطر و مفرح همیشه نظاره گر گل خنده های شان باشند.

وی با اشاره به قطع عضو به عنوان ضایعه ای جبران ناپذیر تصریح کرد: از نوجوانان عزیز خواهشمندیم با احتیاط و پرهیز از رفتارهای پرخطر زندگی را برای خود و دیگران تلخ نکنند و از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش بازی دستی اکیدا خودداری نمایند.

سرهنگ رمزی بیان کرد: نگهداری مواد محترقه و وسایل آتش بازی (حتی وسایل و مواد استاندارد) در نزدیکی وسایل حرارتی و برقی خطرآفرین است و نیز باید مراقب رفتارهای خطرناک و ناهنجار افراد بود و در صورت لزوم مراتب را به واحدهای گشتی نیروی انتظامی و یا پلیس ۱۱۰ اطلاع داد.

فرمانده انتظامی سلماس خاطرنشان کرد: شهروندان عزیز از سوزاندن وسایل یا مواد غیر متعارف مانند کپسول گاز، لاستیک و آمپول و استفاده از مواد آتش زا نظیر بنزین، الکل، کاربیت و مانند آن جدا خودداری نمایند و از برپایی آتش در معابر باریک و در نزدیکی پست های برق یا ایستگاههای تقلیل فشار گاز و پارکینگ های عمومی خودداری کنند.

وی اظهار کرد: حتی المقدور با ریختن مقداری خاک در زیر محل برپایی آتش، می توان از آسیب رساندن به سطح آسفالت معابر جلوگیری نمود.

سرهنگ رمزی گفت:  نگهداری مواد محترقه غیر استاندارد از قبیل اکلیل و سرنج، زرنیخ و کلرات، ... غیر مجاز و برخلاف قانون بوده و می تواند خسارات جبران ناپذیری برای خود و دیگران به همراه داشته باشد.

فرمانده انتظامی سلماس ابراز امیدواری کرد مردم با رعایت موارد ایمنی و پرهیز از استفاده از مواد محترقه خطرناک، شیرینی ایام پایانی سال به کام خانواده ها تلخ نشود و شاهد چهارشنبه سوری و نوروزی شاد و توام با آرامش برای شهروندان عزیز باشیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.