لقمان خسروپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی همچنین هرگونه ورود و خروج از شهر بوکان ممنوع شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا اهالی روستاهای تابع این شهرستان اجازه تردد و ورود به شهر را ندارند و ساکنان شهر نیز اجازه تردد به روستاهای این شهرستان و دیگر شهرها را مگر در مواقع بسیار ضروری و با دریافت مجوز تردد نخواهند داشت.

وی افزود: تمامی ادارات سطح شهرستان که دارای نیروهای غیربومی یا به جهت انجام وظایف کاری مستلزم عزیمت به روستاها یا دیگر شهرها هستند باید نسبت به صدور کارت شناسایی معتبر (کارت پرسنلی) و برگ ماموریت جهت اجازه تردد اقدام کنند.

وی ادامه داد: تردد خودروها نیز با بارنامه مواد غذایی، سوخت و درمان امکان‌پذیر است و خودروهای امدادی و بیماران خاص آن هم با کسب مجوز از شبکه بهداشت و درمان حق عبور دارند.

سرپرست فرمانداری بوکان با بیان اینکه واحدهای مرتبط با فعالیت‌های کشاورزی (مرغداری‌ها، دامداری‌ها و پرورش‌ ماهی ) جهت صدور مجوز به جهاد کشاورزی و دامپزشکی مراجعه کنند، اضافه کرد: واحدهای تولیدی، صنعتی، تجاری و پخش مواد غذایی نیز باید مجوز لازم را از اداره صنعت، معدن و تجارت دریافت کنند.

«خسروپور» با اشاره به اینکه مجوز تردد برای موارد غیرضروری صادر نمی‌شود و شهروندان از مراجعات بی‌دلیل به ادارات دولتی خودداری کنند، گفت: بیمارانی که نیازمند مراجعه به بیمارستان‌های سایر شهرستان‌ها هستند جهت صدور مجوز تردد به مرکز بهداشت این شهرستان مراجعه کنند.

وی همچنین یادآور شد: مقرر شده اداره اماکن به همراه بازرسان اصناف به‌صورت سه شیفته در سطح شهر حضور داشته باشند و بدون اخطار قبلی تمامی مغازه‌ها و مراکزی که مصوبات ستاد را رعایت نکرده‌اند پلمپ شوند. 

وی گذاشتن اقلام در جلو درب مغازه و سوپرمارکت‌ها و اغذیه فروشی‌ها را ممنوع اعلام کرد و گفت: حمل فرآورده‌های دامی صرفا با مجوز تردد توسط اداره دامپزشکی مقدور است و در این مدت قطعه‌بندی مرغ ممنوع بوده و در صورت مشاهده، مغازه مذکور بدون اخطار قبلی پلمپ خواهد شد.

وی در انتها از شهروندان خواست در اجرای مصوبات همکاری لازم را داشته باشند تا هرچه سریعتر چرخه انتقال ویروس کرونا قطع شود.

بوکان سومین شهر پرجمعیت آذربایجان‌غربی و سومین شهر استان در خصوص شیوع بیماری کرونا به شمار می رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.