خالد رحمانی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون باتوجه به بارش‌های خوب ۲۴ ساعت گذشته، ورودی آب به داخل سد به بیش از ۵۲ مترمکعب رسیده در حالی که نظیر آن در سال گذشته ۳۲ مترمکعب بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر تراز سد مهاباد به یکهزار و ۳۵۲ متر از سطح دریاهای آزاد رسیده که این مقدار چهار سانتی‌متر کمتر از تراز سد در مدت مشابه سال قبل است.

وی با اشاره به اینکه دبی خروجی آب از سد مهاباد ۱۷.۸۸ مترمکعب است، ادامه داد: از این میزان ۱۷ مترمکعب آن برای دریاچه ارومیه رهاسازی شده و مابقی برای مصرف شرب شهرستان است.

رییس اداره امور آب مهاباد با اشاره به اینکه تاکنون ۲۸ میلیون مترمکعب به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده‌است، اظهار داشت: این رهاسازی تا سقف ۴۵ میلیون مترمکعب ادامه خواهد داشت.

رحمانی از شهروندان خواست نسبت به نظافت اطراف سد و جلوگیری از آلودگی آب در بالادست سد حساس باشند و در صورت مشاهده این گونه موارد از طریق شماره تماس ۴۴۴۲۲۲۲۰۸۱ بلافاصله مراتب را به اداره اطلاع دهند.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون مترمکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون مترمکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

این سد که در ضلع غربی شهر مهاباد احداث شده است تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ نزدیک‌ترین سد به مناطق مسکونی در جهان به شمار می‌آید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.