سکینه رستمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود، مکان‌های دیگری انتخاب شده که توسط کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای، منابع طبیعی و اداره‌کل حفاظت محیط زیست مورد بازدید قرار گرفته و اگر محل مناسب و مطابق با معیارهای زیست محیطی بود، مجوزهای لازم بری آن صادر می‌شود.

وی افزود: سعی داریم مکان جدید طبق معیارهای زیست محیطی بوده و کمترین مشکل را برای محیط زیست، منابع طبیعی و سلامت مردم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه از نظر قانونی مدیریت پسماندهای شهری بر عهده شهرداری‌ها و پسماندهای روستایی بر عهده دهیاران و مدیریت پسماند حدفاصل روستاها با شهرها بر عهده بخشداری‌هاست، افزود: ظرفیت محل قبلی دفن پسماند شهر میاندوآب اشباع شده بود و انتقال پسماند به آن محل سلامت آحاد جامعه را به مخاطره انداخته بود.

مدیر بخش پسماند اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه دفن پسماند معضل و مشکل بیشتر شهرهای استان است، بیان کرد: در گذشته مسایل زیست محیطی جزء اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی جامعه نبود و مکان‌هایی که برای دفن پسماند انتخاب‌ می‌شد، طبق شرایط اصولی و زیست محیطی نبود که این امر مشکل‌آفرین شده‌است.

«رستمی» در خصوص شیوه‌های نوین مدیریت پسماند گفت: راه‌اندازی کارخانه کمپوست یکی از راهکارهای مطلوب برای مدیریت پسماند است و در میاندوآب هم از سال ۱۳۸۷، مجوز ساخت چنین کارخانه‌ای با سرمایه‌گذاری یک شرکت خصوصی داده شده ولی به علت مسایل مالی تاکنون اقدامی انجام نشده‌است.

از اوایل مهر امسال به دلیل مخالفت‌ها با انتقال پسماند میاندوآب به محل قبلی (قطور داغی) و نداشتن مکان دیگر، جمع‌آوری زباله در این شهر به چالش بزرگی برای شهرداری تبدیل شده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.