امام جمعه مهاباد در این آیین گفت: شهادت سردار قاسم سلیمانی و طرح آمریکایی «معامله قرن» که از آن به «دزدی قرن» نیز یاد می‌شود، آیین‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در سال جاری متفاوت‌ کرده‌است.

ماموستا عبدالسلام امامی افزود: طرح آمریکایی «معامله قرن» یکی از منفورترین طرح‌های استکبار در حمایت از صهیونیسم بوده و هیچ مسلمانی از آن استقبال نکرده‌است.

وی با اشاره به نقش اثرگذار انقلاب اسلامی در تحول منطقه و جهان اظهار داشت: انقلاب اسلامی از همان ابتدا، حمایت خود را به صورت علنی از تمام آزادی‌خواهان جهان اعلام کرد و همین امر یکی از دلایل مخالفت استکبار جهانی با این انقلاب بود.

امام جمعه مهاباد با اشاره به اینکه جوانان سهم بسزایی در وقوع و تداوم عزتمند راه انقلاب دارند، اضافه کرد: آمار شهدای انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که جوانان و نوجوانان نقش مهمی در پیروزی انقلاب ایفا کردند و بسیاری از شهدای آن دوران را دانش‌آموزان و دانشجویان تشکیل می‌دهند.

فرماندار مهاباد نیز در آیین گفت: انقلاب اسلامی با سرنگونی طاغوت، تسلط استکبار جهانی به بسیاری از کشورهای دنیا را زیر سوال بود و به چندین دهه سلطه استکبار در ایران اسلامی پایان داد.

ایرج شجاعی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تمامی مسوولان بلندپایه کشور توسط بیگانگان تعیین و تصمیم‌های مهم دولتی توسط خارجی‌ها به حکومت‌داران دیکته می‌شد اما در نظام مقدس جمهوری اسلامی تمامی ارکان حکومت در انتخابات و توسط مردم تعیین می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت نواختن زنگ انقلاب در مدارس اظهار داشت: نواختن این زنگ نشانه آن است که این انقلاب با روشنگری و دانایی نسل‌های جوان آغاز شده و آموزه‌های آن در همین مسیر استمرار می‌یابد.

در این آیین، سرود و مقاله دانش‌آموزی با موضوع انقلاب اسلامی اجرا شد و در پایان حاضران طومار  «ما همه سردار حاج قاسم سلیمانی هستیم» را امضا کردند.  

 

همزمان با دهه مبارک فجر، ۴۹ طرح در زمینه‌های مختلف عمرانی و خدماتی در مهاباد به بهره‌برداری می‌رسد که از این تعداد ۴۲ طرح در روستاها و ۶ طرح نیز در مناطق شهری قرار دارد و در مجموع بیش از ۵۷۰ میلیارد ریال برای آنها هزینه شده است.

جشن‌های ویژه چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از امروز، ۱۲ بهمن همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی نیز آغاز می‌شود و آثار آن را علاوه بر تلاش برای افزایش رفاه اجتماعی می‌توان در زمینه تقویت امید و ایجاد نشاط در بین مردم بررسی کرد.

از ۱۲ بهمن همزمان با ورود ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) به میهن اسلامی تا ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به نام دهه فجر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.