محسن خادمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم‌اکنون بارش برف در همه محورهای این شهرستان تداوم دارد ولی با تلاش عوامل راهداری همه محورهای باز و تردد در آنها با زنجیرچرخ میسر است.

وی گفت: هم‌اکنون ارتفاع برف در محور مهاباد - ارومیه پنج سانتی‌متر و در محورهای مهاباد - سردشت و مهاباد - بوکان ( جاده برهان) به ۱۰ سانتی‌متر رسیده است.

وی بیان کرد: با شروع بارش برف از عصر امروز، عوامل راهداری در مسیرهای بین‌شهری استقرار پیدا کرده و به طور مداوم عملیات نمک‌پاشی و برف‌روبی را در چندین نوبت انجام داده‌اند.

وی افزود: با توجه به کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در این گردنه‌ها، رانندگان نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به مسافرت کنند.

«خادمی» با تاکید بر به همراه داشتن زنجیرچرخ اضافه کرد: یکی از مهمترین مشکلات عوامل راهداری رهاسازی خودروهایی است که بدون زنجیرچرخ در جاده‌های برف‌گیر تردد می‌کنند که موجب بروز ترافیک و مشکلات عدیده‌ای برای سایر رانندگان شده و عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی را نیز با وقفه مواجه ساخته‌اند.

وی گفت: رانندگان باید قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

«خادمی» اظهار داشت: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای کیتکه (گردنه جواله‌ره‌شان)، کله‌گاوی ( گردنه زمزیران) و آفان در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه قره‌بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است.

مدیر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد ادامه داد: هم‌اکنون ۴۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان فعال است و ۱۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد ضمن آنکه ۱۰ دستگاه نیز به عنوان پشتیبان در راهدارخانه مرکزی نگهداری می‌شود.

بر اساس اعلام کارشناسان اداره‌ هواشناسی مهاباد سامانه بارشی که از عصر امروز چهارشنبه وارد آذربایجان‌غربی شده‌است تا اواخر روز شنبه به فعالیت خود در این منطقه به صورت بارش برف ادامه می‌دهد.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.