علیرضا رضوی روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه فاضلاب جمعیت شهری آذربایجان‌غربی به صورت بهداشتی جمع‌آوری می‌شود، اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در ۱۳ شهر این استان از خدمات جمع‌آوری بهداشتی فاضلاب بهره‌مند هستند.

وی افزود: در بخش فاضلاب، سه هزار کیلومتر خطوط جمع‌آوری مدرن و سنتی، ۸۰ کیلومتر خط انتقال و ۱۰ تصفیه‌خانه فاضلاب احداث و راه‌‍اندازی شده و در این راستا از خدمات ۹ واحد آزمایشگاهی فاضلاب نیز استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: این تصفیه‌خانه‌ها بیش از ۳۰۰ هزار مترمکعب فاضلاب خام را در شبانه‌روز تصفیه می‌کند.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه شاخص کشوری بهره‌مندی از خدمات دفع فاضلاب ۴۷ درصد است، بیان کرد: این رقم در آذربایجان غربی ۱۸ درصد بیشتر بوده و به ۶۵ درصد رسیده است.

رضوی با بیان اینکه ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری آذربایجان‌غربی از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار هستند، افزود: در شهر میاندوآب نیز هم‌اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری از نعمت آب آشامیدنی برخوردار بوده و ۶۱ درصد نیز زیرپوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب هستند.

وی اضافه کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب در این شهرستان با تمام ظرفیت احداث شده ولی به علت مسایل مالی و مجوزهای حفاری، وقفه‌ای در اجرای آن ایجاد شده که به مرور در دستورکار قرار گرفته و در آینده شاهد اجرای شبکه و برخورداری ۱۰۰ درصدی مردم میاندوآب از شبکه فاضلاب خواهیم بود.

سرپرست شبکه آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی به منظور دیدار مردمی به میاندوآب سفر کرده بود.

آذربایجان‌غربی دارای سه میلیون و ۳۶۵ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد ۲ میلیون و ۱۳۶ هزار نفر شامل ۶۲.۷ درصد در مناطق شهری ساکن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.