این طرح‌ها که شامل مدرسه روستای «کانی‌میران»، مرکز سیلندرپرکنی «خلیفان»  و طرح آبخیزداری روستای «آفان» بود،  با حضور جمعی از مسوولان اجرایی این شهرستان افتتاح شد.

مسوول روابط عمومی اداره آموزش و پرورش مهاباد در این مراسم گفت: در طول هفته دولت سه طرح مدرسه‌سازی با  ۲۳ کلاس درس در این شهرستان افتتاح می‌شود که امروز مدرسه ۲ کلاسه روستایی «کانی‌میران» به بهره‌برداری رسید.

امید رفیع‌نیا افزود: برای ساخت و تجهیز این مدرسه ۲ کلاسه در مجموع چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال هزینه شده است که با بهره‌برداری از آن ۱۵ نفر از دانش‌آموزان این مدرسه از فضای آموزشی استاندارد بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون فضای آموزشی مهاباد پایین‌تر از استاندارد کشور و استان است، افزود: در حال حاضر ۴۴ مدرسه در مهاباد توسط دولت و خیران مدرسه‌ساز در حال ساخت است که با اتمام آن‌ها میزان برخورداری این شهرستان از فضای آموزشی از میانگین کشوری نیز بالاتر خواهد رفت.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد نیز اظهار داشت: طرح آبخیزداری آفان شامل سه سازه اصلی با ارتفاع بیش از سه متر و در مجموع با ۷۸۵ مترمکعب مساحت است که نقش مهمی در مهار سیلاب و آب‌های سطحی و تقویت آبخوان‌های زیرزمینی دارد.

مجید پاتو افزود: برای این طرح در مجموع سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: بخش دیگری از این پروژه آبخیزداری این حوزه عملیات بذرکاری در ۵۰ هکتار از مراتع بالادست شامل ۳۰ هکتار در روستای «آفان» و ۲۰ هکتار دیگر در روستای «شوراوا» است.

وی با اشاره به اجرای عملیات کپه‌کاری در ۱۶۶ هکتار از مراتع این منطقه اظهار داشت: این عملیات با هدف غنی‌سازی مراتع و توسعه و بهبود وضعیت مراتع حفظ و افزایش پوشش گیاهی و پیشگیری وقوع سیل انجام شده است.

امروز همچنین با حضور مسوولان اجرایی این شهرستان واحد سیلندرپرکُنی خلیفان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید و عملیات احداث مرکز جمع‌آوری شیر در روستای «ایل‌تیمور» نیز به همین مناسبت آغاز شد.

به مناسبت هفته دولت ۳۵ طرح صنعتی، عمرانی و خدماتی با اعتبار ۸۷۴ میلیارد ریال در مهاباد افتتاح می‌شود.

هفته اول شهریور هر سال به مناسبت شهادت «محمدعلی رجایی» و «محمدجواد باهنر»  ۲ دولتمرد بزرگ انقلاب اسلامی، به عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۲ بخش مرکزی و خلیفان است.

۳۰۲۰/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.