رضا حسینی روز چهارشنبه در نشست مدیران سرمایه‌گذاری کلانشهرهای کشور افزود: موضوع و مسائل شهری باید در قالب یک مدیریت واحد صورت گیرد و راه‌اندازی پنجره واحد خدمات شهری نیاز اصلی امروز شهرداری‌هاست.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این پنجره واحد، زمان ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران و روند بررسی طرح‌های آن‌ها کوتاه‌تر می‌شود و این امر روند اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری را تسریع می‌کند.

وی بیان کرد: اگر روند بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری طولانی شود، بعد از چند سال دیگر این طرح به نتیجه نمی‌رسد که این امر سردرگمی سرمایه‌گذار را در پی دارد.

وی اظهار داشت: مسوولان شهری باید در ابتدا برنامه‌ها و کارهای لازم را برای اجرای طرح‌ها مشخص کنند و سپس با جذب سرمایه‌گذار و معرفی طرح به آنان، اقدامات لازم را دنبال کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بخش سرمایه‌گذاری شهرداری قلب تپنده اقتصاد شهرهاست، گفت: مدیران سرمایه‌گذاری کلیدی‌ترین بخش شهرداری‌ها برای رونق توسعه و عمران شهری محسوب می شود.

حسینی تاکید کرد: باید این مدیران با تعریف برنامه و نرم‌افزار دقیق و مناسب مدل خدمات‌دهی به سرمایه‌گذار و جذب سرمایه را تغییر دهند.

وی بیان کرد: مسوولان باید به مدیریت واحد شهری اعتماد داشته باشند و برای اجرای آن با هماهنگی و به صورت متحد عمل کنند زیرا توسعه شهر و ایجاد رفاه در جامعه همکاری همه جانبه را می‌طلبد.

وی اظهار داشت: وظایف شهرداری‌ها روزبه‌روز سنگین‌تر می‌شود زیرا با توسعه امکانات تنوع خواسته‌های مردم و انتظار آنان نیز تغییر یافته است.

شهردار ارومیه نیز در این جلسه گفت: راه برون‌رفت از بحران‌های مالی در شهرداری‌ها حرکت به سمت سرمایه‌گذاری است و شهرداری‌ها برای اینکه روی پای خود بایستند، باید از مقوله سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار بهره‌مند شوند.

محمد حضرت پور اظهار داشت: توسعه و عمران شهری در حرکت شهرداری‌ها به سمت جذب سرمایه‌گذار رقم می‌خورد و تا زمانی که مشکلات قانونی در جذب سرمایه‌گذار حل نشود، این موفقیت به دست نمی‌آید.

وی گفت: با تسهیل امور و وضع قوانین باید مسیر برای سرمایه‌گذاری‌ همواره شود تا در سایه آن رفاه شهروندی و رونق اقتصادی در شهرها رقم بخورد.

در ادامه این جلسه مدیران سرمایه‌گذاری ۱۸ کلانشهر کشور به بیان نظرها و انتقادها و پیشنهادهای خود پرداختند؛ این نشست با هدف بررسی چالش‌ها و موانع جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرداری‌ها، فرآیند تهیه و ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری در شهرداری‌ها و روش‌های نوآورانه برای ایجاد درآمد پایدار شهرداری‌ها برگزار می‌شود.

 در دومین روز از برگزاری نشست مدیران سرمایه گذاری کلانشهرها، بررسی آخرین وضعیت لایحه درآمدهای پایدار و لایحه مشارکت عمومی و خصوصی، معرفی پروژه‌های مشارکتی موفق کلانشهرها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری و برگزاری کارگاه آموزشی BOT و تبادل نظر اعضای کمیسیون در دستور کار قرار دارد.

۹۹۱۸/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.