حسین فهیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات دو و میدانی قهرمانی مردان کشور با شرکت ۲۵۰ ورزشکار به مدت ۲ روز در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار شد.

وی بیان کرد: مدال طلای ماده پرتاب چکش با پرتابی معادل ۶۱ متر و ۳۴ سانتی متر به محمد محمدی از گلستان رسید و مرادی و احمدی به ترتیب رکورد ۵۸ متر و ۶۲ سانتی متر و ۵۵ و ۶۸ سانتی متر را به ثبت رساندند.  

وی ادامه داد: در بخش تیمی آذربایجان شرقی قهرمان شد، تیم ایلام به عنوان نایب قهرمانی رسید و  اصفهان نیز در جایگاه سومی ایستاد.

رییس هیات دو و میدانی آذربایجان غربی گفت: همچنین در رشته پرش ارتفاع مقام ششم انفرادی با رکورد یک متر و ۹۰ سانتی متر به علی حاجی پور از ارومیه رسید.

فهیمی افزود: تیر ماه امسال نیز سهند نوری قهرمان پرتاب چکش ایران بار دیگر  مدال طلای نوجوانان ایران را بر گردن آویخت.

وی گفت: سهند نوری ملی پوش ارومیه‌ای رشته پرتاب چکش است که اسفند سال گذشته با کسب نشان برنز مسابقات قهرمانی نوجوانان ۲۰۱۹ آسیا در کشور هنگ کنگ دومین مدال کاروان ایران را به دست آورد.

شهر ارومیه قطب پرتاب چکش ایران است که قدمتی نزدیک به ۵۰ سال در سطح کشور دارد و کسب مقام نایب قهرمانی مسابقات ارتش‌های جهان (سیزم) توسط میر صادق موسوی نشانگر این ادعاست.
حمید هفت چشمه، میرصادق موسوی، قربان صلاحی، فرامرز افشاری، جعفر شکوری، میرکاوه موسوی، پریناز ابراهیمی، علی مرادی، شاهین احمدی و فاطمه مهرآور، سوما اسماعیل سرخ، اکبر هلالی و فرهاد ابراهیمی از قهرمانان و ملی پوشان آذربایجان غربی طی ۵۰ سال گذشته هستند که موفق به کسب عناوین مهم کشوری، آسیایی و بین المللی شده اند.
میرکاوه موسوی پرافتخارترین پرتابگر ارومیه‌ای است که مدال طلای ۲۰۰۸ باشگاه‌های آسیا، مدال‌های نقره مسابقات ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ غرب آسیا، مدال نقره بازی‌های ۲۰۱۰ گوانگ جو، مدال نقره ستارگان ۲۰۰۷ آسیا و مدال طلای چندین دوره لیگ طلایی و باشگاه ایران را در کارنامه دارد.
این پرتابگر ارومیه‌ای تنها ورزشکاری است که ۲ بار در المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریودوژانیرو حضور داشته است.
خانه پرتاب ارومیه یکی از بهترین و مجهزترین سکوهای پرتاب حال حاضر ایران است و ورزشکاران و قهرمانان برای انجام تمرین‌های تدارکاتی خود در این محل اردو می‌زنند.

۷۱۵۶/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.