جواد آقازاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از پنج سال گذشته بین دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه صنعتی ارومیه در خصوص زمین های سایت جهت لو اختلاف نظر بود که با تلاش های استاندار این مشکل رفع شد.
وی اظهار داشت: از سال 1393 در مورد 46 هکتار از زمین های سایت جهتلو بین 2 دانشگاه اختلاف بود که در جلسه ای حدود 40 درصد به دانشگاه صنعتی و 60 درصد به این دانشگاه اختصاص یافت.
وی بیان کرد: در صدد هستیم با استفاده از این فرصت، زمینه راه اندازی مرکز درمانی پیشرفته را در این سایت با افق سال های دور فراهم کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: حل این مشکل می تواند در بهبود همیشگی زیرساخت های بهداشتی درمانی استان بهترین گام بوده و روند بهره مندی استان از این زیرساخت ها را با سرعت بیشتری تکمیل کند.
آقازاده با قدردانی از تلاش دولت تدبیر و امید در راستای توجه ویژه به بخش بهداشت و درمان گفت: توسعه بیمارستان ها در مرکز، شمال و جنوب آذربایجان غربی موجب افزایش شاخص تخت های بیمارستانی شده به طوری که از شاخص 0.8 تخت به ازای هزار نفر جمعیت در سال 1392 به 1.6 تخت در سال 1397 رسید که با تکمیل بیمارستان های در حال احداث این رقم به 1.8 در سال جاری می رسد.
به گزارش ایرنا، زمین سایت جهتلو در سال 1386 از طرف وزارت مسکن و شهرسازی به دانشگاه واگذار شد ولی در سال 1393 با اینکه دانشگاه مساحتی بالغ‌ بر سه هزار هکتار را درختکاری کرده و امکانات انشعابات آب و برق آن را فراهم کرده بود، در مسیر انتقال این زمین به دانشگاه موانعی ایجاد و بعد از پنج سال با تلاش استاندار مشکل تقسیم زمین بین 2 دانشگاه رفع شد.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.