به گزارش ایرنا محمود بدلی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 55 درصد خانوارهای روستایی از مزایای طرح هادی بهره مند شده اند، افزود: این طرح در 27 درصد روستاهای استان انجام شده در حالی که میانگین کشوری در این زمینه 48 درصد است.
وی با اشاره به اینکه این استان دارای 2 هزار و 973 روستاست، افزود: 2 هزار و 725 روستا دارای سکنه بالای چهار خانوار بوده و همچنین 2 هزار و 170 روستا بالای 20 خانوار است که شرایط اجرای طرح هادی را دارند.
وی اضافه کرد: برای 2 هزار و 82 روستا نقشه طرح هادی تهیه شده است که 95 درصد روستاهای واجد شرایط را شامل می شود.
وی بیان کرد: اجرای سنگ فرش و آسفالت، احداث پیاده راه و اصلاح شبکه معابر، احداث سیل بند، آماده سازی اراضی پیش بینی شده برای گسترش روستا و تکمیل شبکه دفع فاضلاب، اصلاح و بازگشایی معابر، جدول گذاری، آسفالت ریزی و سنگ فرش معابر و ساماندهی فضای سبز از جمله اقدام ها در راستای اجرای طرح هادی است.
وی افزود: بیش از 78 هزار و 700 واحد مسکن روستایی تاکنون مقاوم سازی و از این تعداد برای 75 هزار واحد پایان کار گرفته شده است.
وی اعلام کرد: در حال حاضر حدود 32 درصد از روستاهای استان مقاوم سازی شده اند که به دلیل فرهنگ خاص منطقه و عدم استفاده از تسهیلات سوددار هشت درصد از میانگین کشوری عقب هستیم و باید تا افق 1404 با مشارکت مردم به 70 درصد برسیم.
وی اضافه کرد: تاکنون 104 هزار نفر جهت استفاده از تسهیلات روستایی به بنیاد مسکن استان مراجعه کرده اند که 96 هزار و 634 مورد واجد شرایط به بانک ها مراجعه و عقد قرارداد شده است.
وی با اشاره به صدور 59 هزار و 276 فقره پروانه مسکن روستایی در استان افزود: بیش از 172 هزار برگ سند نیز برای مساکن روستایی استان صادر شده است.
وی گفت: احداث 11 هزار و 37 واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر استان به بنیاد مسکن آذربایجان غربی واگذار شده بود و تمام این واحدها به پایان رسیده و به متقاضیان واگذار شده است.
وی بیان کرد: بنیاد مسکن آذربایجان غربی بیش از 150 طرح برای سال جاری هدف گذاری کرده که برنامه ریزی دقیق در این راستا نیازمند تخصیص اعتبارات لازم است.
به گزارش ایرنا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در 21 فروردین 1358 به فرمان حضرت امام خمینی(ره) به منظور تامین مسکن محرومان و توسعه و عمران روستاهای کشور و ساخت واحدهای مسکونی شهرها در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های دولت جمهوری اسلامی‌ایران تشکیل شد.
پایه طرح هادی از سال 1362 و تحت عنوان روان بخشی روستاها در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی گذاشته شد و از سال 1366 شمسی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پیگیری شد.
این استان دارای سه میلیون و 265 هزار نفر جمعیت است که 34.6 درصد از آن در مناطق روستایی و 65.4 درصد در مناطق شهری سکونت دارند.
9918/7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.