کریم عبدالله پوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اثر شدت بارندگی های بهاری محورهای ارتباطی بین شهری و راه های روستایی مهاباد دچار از هم گسیختگی و خسارت ناشی از رانش زمین شد.
وی ادامه داد: در محور مهاباد به پسوه ۵۶ نقطه رانشی شناسایی و ترمیم شد و با تلاش راهداران موارد متعدد ریزش کوه در هر 2 محور «زمزیران» و «پسوه» نیز برطرف شد و تاکنون مسدودی جاده ناشی از رانش زمین گزارش نشده است.
عبدالله پوری اضافه کرد: مسیر زمزیران در محور مهاباد به سردشت قبل از ایام تعطیلات نوروز در ۲۰ نقطه دچار رانش زمین شده بود که با تلاش راهداران نقاط رانشی در این جاده ترمیم شد.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد با بیان اینکه بهسازی و مرمت جاده در دستور کار این اداره قرار گرفته، اظهار داشت: وضعیت نامناسب خاک منطقه و بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی علت اصلی رانش زمین در این منطقه است.
عبدالله پوری همچنین یادآور شد: 90 مورد نیز در همین مدت حادثه ریزش سنگ در محورهای مهاباد، پسوه و گردنه زمزیران و جاده های روستایی از جمله روستای «حاجی مامیان»، «آفان» و «قزلوجه» و «گرده گروی» گزارش و با تلاش ماموران راهداری پاکسازی شد.
وی از رانندگان خواست قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده ها با شماره تلفن های 42224500، 422223600 و 2-42224501 آگاهی پیدا کنند.
به گزارش ایرنا مهاباد دارای یکهزار کیلومتر راه شامل 235 کیلومتر راه اصلی و فرعی و 700 راه روستایی آسفالت و شوسه است.
چهار راهداری نیز در روستاهای کیتکه (گردنه جواله ره شان)، کله گاوی ( گردنه زمزیران) و آفان در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه قره بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) به همراه راهدارخانه مرکزی در مهاباد فعال است.
9903/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.