به گزارش ایرنا، ابراهیم جلیلی روز دوشنبه در جمع فعالان اقتصادی ترابزون ترکیه اظهار داشت:‌ از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری بین منطقه آزاد ماکو و بندر ترابزون، توسعه تجارت بین 2 منطقه و بهره مندی از ظرفیت تجاری طرفین و سرمایه گذاری در حوزه لجستیک بوده و ماکو می تواند نقش بندر خشک ترابزون را ایفا کند.
وی به فرصت های سرمایه گذاری در پنج حوزه لجستیک، گردشگری،‌ صنایع و معادن،‌ کشاورزی و بازرگانی اشاره کرد و افزود: قیمت های مناسب انرژی و نیروی کار کافی و متخصص، مزیت ها و مشوق های قانونی، معافیت های مالیاتی و گمرکی نیز فرصت خوبی ایجاد کرده تا سرمایه گذاران ترکیه به سرمایه گذاری و تجارت مشترک در منطقه آزاد ماکو ترغیب شوند.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو خواستار همکاری گردشگری ترکیه و منطقه آزاد ماکو شده و گنجاندن این منطقه در برنامه تورگردانان ترکیه‌ای شد و بیان کرد: ترابزون و ماکو می‌توانند با اجرای بسته‌های گردشگری ترکیبی توریست‌هایی را که به این کشور ها سفر می‌کنند، به جاذبه های گردشگری یکدیگر معرفی و سفر را تسهیل کنند.
یک فعال اقتصادی نیز در این نشست گفت: شهر ترابزون ترکیه بین راه ابریشم میان استانبول و منطقه آزاد ماکو قرار دارد و سال‌ها مرکز تجاری بین‌المللی مهم این منطقه بوده است.
رجب بورکان افزود:‌ این بندر با کوتاه کردن مسیر هزار کیلومتری و کاهش مصرف سوخت گازوییل و استهلاک کامیون در مسیر بلغارستان کشور رومانی از طریق دریا توجیه اقتصادی خوبی برای حمل کالا دارد و باید تلاش کنیم هر روز راه جدیدتری پیدا کنیم.
در این نشست فعالان اقتصادی ترابزون نیز به معرفی امکانات، مزیت ها، تسهیلات و ظرفیت های بندر تجاری ترابزون پرداخته و آمادگی ناوگان ترکیه برای ارسال کالاهای ترانزیتی به کشور ایران را اعلام نمودند.
در پایان جلسه بر همکاری مشترک در زمینه های تولید خصوصا تولید محصولات غذایی و کشاورزی، توسعه گردشگری و انجام پروژه های عمرانی تاکید شد.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.