به گزارش ایرنا سید عباس صالحی شامگاه دوشنبه در نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه آذربایجان غربی در تالار شمس ارومیه افزود: این تفاهم نامه ها در استان های مختلف کشور به امضا می رسد و آذربایجان غربی یازدهمین استان محسوب می شود.
وی با تاکید بر اینکه تکمیل تالار مرکزی ارومیه به عنوان زیرساخت مهم فرهنگی پیگیری می شود، اضافه کرد: این تالار داستان قدیمی شهر ارومیه است و با عزم جدی مسوولان باید هرچه زودتر به بهره برداری برسد.
وی ادامه داد: سالن نمایشگاهی ارومیه، کتابخانه تخصصی مطبوعات و موزه مطبوعات یادمان مصدومان سردشت، احداث پنج کتابخانه، موزه قرآن و عترت و احداث چند هنرستان در حوزه هنر از دیگر بندهای این تفاهم نامه است.
وی اعلام کرد: تجهیز و تکمیل چند مرکز فرهنگی هنری، تجهیز مجتمع های فرهنگی هنری به سینما دیجیتال، حمایت از تولید فیلم های مستند و بلند، حمایت از بیمه هنرمندان، خرید کتاب از ناشران و پرداخت تسهیلات از جمله دیگر بندهای این تفاهم نامه محسوب می شود.
وی با اشاره به اینکه منابع مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محدود است، افزود: تلفیق این ردیف با منابع استانی به اعتبار قابل توجهی تبدیل می شود و می تواند در زمینه توسعه فرهنگی و هنری موثر واقع شود.
وی تاکید کرد: رویکرد رعایت عدالت فرهنگی بر اساس شعار «ایران فقط تهران نیست» در این وزارتخانه به صورت جدی دنبال می شود.
وی «اقتصاد فرهنگ و هنر» را رویکرد دوم این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: همزمان با روح هنر باید به اقتصاد هنر هم توجه شده و ردپای فرهنگ و هنر به حوزه های اقتصادی باز شود.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی مجمع الجزایر ادبی است، افزود: ترکیب زبان های ترکی، فارسی و کردی مزیت های قابل توجهی برای این استان به شمار می رود و از جشنواره شعر ترکی و کنگره ادبی در این استان حمایت می شود.
وی با اشاره به اینکه فضای اختصاصی برای انجمن های ادبی تخصیص می یابد، افزود: راه اندازی خانه هنرمندان و انجمن هنرمندان را به عنوان یک ایده دنبال خواهیم کرد و بیمه خبرنگاران و الزام مدیران مسوولان در این زمینه را مورد توجه قرار می دهیم.
وی اعلام کرد: جشنواره بین المللی تئاتر ترکی و جشنواره تئاتر کردی را در این استان حمایت حداکثری می کنیم.
وی با اشاره به اینکه رسانه رکن چهارم دموکراسی است و با وجود رسانه، فسادپذیری کمتر می شود، افزود: طبق قانون مطبوعات رسانه باید با حوزه مسوولیت های خود آشنا باشد زیرا حیطه وظایف آن فراقانونی نیست و در این زمینه باید آزادی مسوولانه مورد توجه قرار بگیرد.
وی پیشنهاد کرد تا هنرمندانی که نتوانستند در این نشست اظهارنظر کنند به تهران بروند تا با روسای نهادهای مرتبط از نزدیک دیدار کنند و به بیان دیدگاه های خود به صورت کامل و مشروح بپردازند.
وی با اعلام خبری خوش مبنی بر اینکه تفاهم نامه «برنامه تولید و اشتغال در بخش فرهنگ و هنر» برای ایجاد 20 هزار فرصت شغلی اول دی سال جاری بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضا رسید، افزود: حدود 13 هزار فرصت شغلی در شهرهای کشور و هفت هزار فرصت شغلی در روستاها در شاخه های «رسانه ای و تولید محتوای دیجیتال»، «کسب و کار فرهنگی» و «هنری» ایجاد می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز با اشاره به اینکه حمایت، هدایت و نظارت در ارتباط با اهالی فرهنگ و هنر رویکرد فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: هدف اصلی این نشست گوش دادن به درد و دل های هنرمندان استان است.
حجت الاسلام ناصر خدایاری افزود: تعداد فعالان و اهالی هنر استان پیش از این به صورت دقیق مشخص نبود و آمارگیری با استفاده از نرم افزارهای خاص و بر اساس جنسیت و دانش جریان دارد.
وی اضافه کرد: این آمار علاوه بر ارسال به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه ریزی های استانی مورد استفاده قرار می گیرد.
به ‌گزارش ایرنا تفاهم نامه همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استانداری آذربایجان غربی صبح امروز در پایان جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی با هدف ترسیم چشم انداز سه ساله برای توسعه فضای فرهنگی این استان به امضا رسید.
7129 /3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.