به گزارش ایرنا، مرتضی بانک روز دوشنبه در مراسم شورای اداری و دیدار با فعالان اقتصادی ، اجتماعی و نخبگان شهرستان چالدران در محل سالن اجتماعات فرمانداری، بیان کرد: شهرستان مرزی چالدران سابقه تاریخی طولانی دارد و وفاداری این مرزنشینان برای این نظام و انقلاب ثابت شده است.
مشاور رییس جمهوری ادامه داد: این مرزداران هستند که با تمام سختی ها و مشکلات پشت سر این نظام ایستاده اند.
وی افزود: به طور حتم همه خواسته های این شهرستان را به رییس جمهوری منتقل خواهم کرد.
وی اضافه کرد: امنیت لازم برای سرمایه گذاری باید ایجاد شود تا بتوان به راحتی در این منطقه سرمایه گذاری کرد و زمینه ساز حل مشکلات بیکاری شد.
بانک ادامه داد: دولت باید قوانین، بسترها و زیرساخت های لازم را تسهیل کند تا سرمایه گذاران بتوانند با اطمینان کامل در هر منطقه سرمایه گذاری کند.
وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد ماکو 256 برنامه برای 4 سال آینده در بخش های مختلف تدوین کرده است، افزود: منطقه آزاد ماکو در آینده به قطب تولیدات کشاورزی، صنعتی و تجاری تبدیل می شود.
وی یادآوری کرد: تا پایان سال 1400برای طرح های عمرانی بیش از 2هزار میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده است.
وی با تاکید براینکه مردم با وجود مشکلات به آزادی و توسعه کشورشان عشق می ورزند، بیان کرد: مردم ایران به دنیا نشان داده اند که لحظه ای از توسعه و پیشرفت نخواهند ایستاد و همواره همپا با دولت برای تحقق اهداف تلاش می کنند.
به گزارش ایرنا، مرتضی بانک در روز جاری/دوشنبه/ و همزمان با سفر رییس جمهوری به آذربایجان غربی، در شهرستان چالدران حضور یافت و بعد از آن به شوط رفت.
منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع است.
وسعت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
7132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.