مدیر کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: ۸۵درصد مدارس چالدران وتکاب تخریبی هستند.
قهرمان رحمانی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی باتاکید به اینکه شهرستان های تکاب و چالدران رتبه نخست ازبابت غیراستاندارد بودن کلاس های درس را دراستان دارند تصریح کرد: ۸۵ درصد ازمدارس چالدران وتکاب تخریبی بوده ونیاز به بازسازی دارند.
رحمانی بااشاره به اینکه بااشاره به اینکه نرخ باسوادی درآذربایجان غربی ۸۳.۰۱ است خاطرنشان کرد: نرخ باسوادی در تکاب ۷۴.۰۸ و نرخ باسوادی در چالدران۷۲.۰۹ است که نشان دهنده شکاف قابل توجهی با میانگین استانی است ونیازمند توجه جدی برای افزایش فضای آموزشی برای  ادامه تحصیل دانش آموزان این دوشهرستان است.
وی باتاکید به اینکه ۵.۱۸ مترمربع متوسط کشوری فضای آموزشی است، اظهارکرد: آذربایجان غربی در حوزه فضای آموزشی رتبه۲۹کشوری را دارد که نشان ازوضعیت نامناسب فضای آموزشی استان است.
مدیر کل نوسازی،توسعه وتجهیز مدارس آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۶۰میلیارد تومان برای بازسازی مدارس چالدران نیازاست گفت: درسال گذشته ۹۷ پروژه برای شهرستان چالدران معرفی و تنها ۱۰مدرسه یک کلاسه بازسازی یا احداث شده و از ۴باب مدرسه اقتصاد مقاومتی مصوب شده تنها یک مدرسه تخصیص اعتبار شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.