وزیر ارتباطات  و ‌فناوری اطلاعات  گفت: 169 سایت نسل 4 فناوری اطلاعات در آذربایجان غربی راه اندازی می شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی محمدجواد آذری جهرمی در جلسه شورای اداری اشنویه افزود: در برنامه‌های پیش‌رو 169 سایت نسل 4 فناوری اطلاعات در آذربایجان غربی دایر می‌شود که 600 روستا را پوشش خواهد داد.

وزیر ارتباطات و ‌فناوری اطلاعات با بیان اینکه جی‌اس‌ام روستایی در این منطقه به کار برده شده که در نوع خود قابل قبول است تصریح کرد: هم اکنون ۱۴۹ روستای شهرستان اشنویه از خدمات ارتباطی برخوردار بوده اما در هفت روستا این ارتباط برقرار نیست.

آذری جهرمی گفت: اتصال همه مناطق کشور به شبکه ارتباطی پیشرفته نیاز ضروری جامعه امروز است و در راستای رعایت توازن در این خصوص، ایجاد همگون زیرساخت های ارتباطی مدنظر دولت تدبیر و امید بوده و در همین راستا توسعه ارتباطات روستایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات راه حل بسیاری از مشکلات امروز است، اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت های ارتباطی می توان گردشگری و بوم گردی را به جامعه شناساند و توسعه این بخش را در تمام مناطق کشور به ویژه آذربایجان غربی رقم زد.

آذری جهرمی با بیان اینکه تحریم ها و افرایش نرخ ارز  آسیب هایی به بخش های مختلف وارد کرده ولی باید در کنار وجود کمبودها از فرصتها استفاده کرد افزود: کاهش نرخ ارز فرصت خوبی برای افزایش رونق گردشگری خارجی در کشور است و باید از این فرصت در کشور مخصوصا در اشنویه که بستر خوبی برای این صنعت است استفاده کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.