حسن کریم زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام اینکه 60 هکتار از این اراضی از ابتدای سال جاری به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شده، افزود: تجهیز 150 هکتار از اراضی در دست مطالعه بوده و مطالعه 10 هکتار دیگر از اراضی شهرستان نیز به پایان رسیده است و بزودی وارد فاز عملیاتی و اجرایی می شود.
وی به عملیات اجرای آبیاری تحت فشار از محل ساماندهی رودخانه های مرزی در اراضی پایاب سد کرم آباد و شهید قنبری اشاره کرد و ادامه داد: 12 هزار هکتار از اراضی پایاب سد کرم آباد و یکهزار هکتار از اراضی پایاب سد قنبری با پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد در حال تجهیز است.
وی اضافه کرد: برای استقرار نظام های بهره برداری با همکاری تعاون روستایی، گروه های اجتماعی و ترویج مدیریت در بیشتر مراکز بهره برداری هیات مؤسس تشکیل و نسبت به انتخاب هیات مدیره و تعیین مدیرعامل اقدام شده است.
کریم زاده از افتتاح نزدیک به 30 هکتار از اراضی تجهیز شده به سیستم های نوین آبیاری خبر داد و گفت: این طرح ها با چهار میلیارد و 620 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
به گزارش ایرنا با توجه به کمبود نزولات آسمانی و توزیع نا مناسب‌ زمانی و مکانی بارش‌ها، همچنین بروز خشکسالی‌های متعدد در 20 سال اخیر، ضرورت تبدیل روش های آبیاری سنتی به روش های نوین آبیاری از جمله آبیاری بارانی و آبیاری قطره‌ای بیش از پیش احساس می‌شود.
در سال های اخیر در سایه عنایت ویژه دولت سیستم‌های آبیاری تحت فشار در سطح کشور مورد توجه قرار گرفته و توسعه پیدا کرده است.
7123/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.