به گزارش ایرنا، مهدی نوایی روز یک شنبه در جلسه شورای ورزش شهرستان مراغه که با محوریت موضوع اوقات فراغت تابستان، میزبانی رویدادهای کشوری و توسعه ورزش همگانی برگزار شد افزود: چهار باشگاه ورزشی در شهرستان اقدام به تجویز و ارایه مکمل های ورزشی غیر استاندارد می کنند که با رای دستگاه های نظارتی از فعالیت انها جلوگیری می شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 52 باشگاه ورزشی در مراغه فعال هستند گفت: از این تعداد پروانه فعالیت 17 باشگاه ورزشی به اتمام رسیده که باید نسبت به تمدید مجوز فعالیت خود اقدام کنند.
نوایی همچنین به برنامه اوقات فراغت اداره ورزش شهرستان اشاره کرد و گفت: جامعه ورزش شهرستان در راستای اجرای برنامه های متنوع و غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در ترم تابستان با بیش از 200 پایگاه اوقات فراغت در حوزه بانوان و آقایان آماده ارائه خدمات است.
وی اضافه کرد: تمامی عملکرد اوقات فراغت هیات ها و باشگاه های فرهنگی ورزشی باید در سامانه پایگاه اوقات فراغت استان ثبت و جمع بندی شود.
وی به اهمیت اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: اوقات فراغت تکمیل کننده شخصیت اجتماعی افراد می باشد و برای همه افراد در تمامی سنین ضروری است.
نوایی تشویق و ترغیب خانواده ها به بحث ورزش را در طول تابستان ضروری دانست و گفت: ارائه خدمات با کیفیت، نظافت محیط و فضای اماکن ورزشی، تشکیل انجمن اولیا و مربیان در طول تابستان از سوی باشگاه ها و هیات های ورزشی و نگاه ویژه به موضوعات فرهنگی در قالب همایش ها و نشست های مذهبی می تواند در تشویق و ترغیب خانواده ها به ورزش موثر واقع شود.
وی ادامه داد: ارائه تست سلامتی و گواهی پزشکی توسط ورزشکار در هنگام ثبت نام در تمامی رشته های ورزشی و همچنین حضور مربیان در جلسات تمرینی الزامی و ضروری است.
وی همچنین به تشکیل کمیته استعدادیابی از سوی هیات های ورزشی تاکید کرد و افزود: ترم تابستان بهترین فرصت برای استعدایابی در تمامی رشته های ورزشی است که با تشکیل کمیته استعدادیابی از سوی هیات های ورزشی می تواند نقش مهمی در شناسایی ظرفیت ها و معرفی افراد شایسته داشته باشد.
نوایی به افزایش شهریه های ورزشی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی مردم، امسال هیچ گونه افزایشی در شهریه های ورزشی نسبت به سال گذشته صورت نگرفته است و روسای هیات های ورزشی و بازرسان اداره ورزش نسبت به شهریه های ورزشی باشگاه ها و مدارس نظارت کامل دارند.
وی به گزارش عملکرد هیات های ورزشی شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: با فعال سازی روابط عمومی هیات های ورزشی ، تمامی فعالیت ها و عملکرد هیات ها به خصوص در گروه های کوهنوردی و دوچرخه سواری به صورت ماهانه و مستند اطلاع رسانی شده و در اختیار اصحاب رسانه قرار داده شود.
وی به برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی به میزبانی مراغه در طول تابستان اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقات قهرمانی تنیس ساحلی کشور در تیرماه، مسابقات تیراندازی با کمان انتخابی تیم ملی، صعود کوهنوردان به قله سهند در دهه کرامت ، برگزاری بیش از 6 رویداد کشوری و اردوی تیم ملی به میزبانی مراغه را می توان از مهمترین رویدادهای ورزشی شهرستان در در سه ماهه تابستان عنوان کرد.
وی ادامه داد: همچنین در سال جاری مراغه میزبان دو رویداد بین الملی خواهد بود.
6 هزار و 200 ورزشکار سازمان یافته در قالب 88 هیات ورزشی در شهرستان مراغه فعالیت می کنند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.