به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه افزود: ارج نهادن به زحمات و تلاش های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امری واجب است و باید انجام شود.
وی با اشاره به سالروز قیام 15خرداد 57 ادامه داد: در این حرکت بزرگ ملت ایران، امام راحل و شهدای این روز که به عنوان گمنام ترین شهدا بودند، نقش اساسی در ریشه کنی رژیم طاغوت داشتند.
وی اضافه کرد: شهدای مظلوم 15 خرداد در این روز به داد اسلام رسیده، سینه سپر کردند و جان خود را در راه انقلاب و ارزش های آن فدا کردند.
خطیب جمعه مراغه با اشاره به جنایات رژیم طاغوت در قیام مردمی 15خرداد گفت: جنایت های این رژیم در این روز با جنایت های رژیم صدام در هشت سال دفاع مقدس از یک جنس بود.
آیت الله پورمحمدی همچنین به امکانات و زیرساخت های ایجاد شده در نقاط مختلف کشور پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: امکانات و زیرساخت های ایجاد شده در روستاها قابل مقایسه با دوران طاغوت نبوده و همه این پیشرفت ها به برکت امام راحل، انقلاب اسلامی و خون شهدا به وجود آمده است.
وی با اشاره به فرارسیدن شب های قدر اضافه کرد: باید مومنان از فضیلت این شب های پربرکت بهره برده و در این راستا ائمه معصومین (ع) را الگوی خود قرار دهیم.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
**
امام جمعه هشترود:22 بهمن نتیجه قیام 15 خرداد بود
حجت الاسلام علی رحیمی در خطبه های نماز جمعه این هفته هشترود با بیان اینکه 15خرداد بی اعتبار شدن شرق و غرب را به دنبال داشت افزود: سنگ بنای مستحکم پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 همین قیام 15 خرداد بود و باید از شهدای قیام 15 خرداد به عنوان پایه‌ گذارهای اصلی تثبیت حاکمیت اسلامی یاد کرد.
خطیب جمعه هشترود در ادامه به رحلت جانسوز امام راحل اشاره نمود و افزود: امام خمینی (ره) به اسلام و ایران عزت و عظمت بخشید و نام خود را در جهان جاودانه کرد.
وی با بیان اینکه امام (ره) عدالت خواهی و استقلال طلبی را برای ملت ایران و جهان مطرح کرد افزود : امام (ره) مظهر لطف خداوند برای کشور و امداد غیبی الهی برای جهان اسلام در دنیای معاصر به ویژه ایران بود.
وی با گرامیداشت روز جهانی قدس افزود: این روز یادگار الهی و سیاسی امام راحل است که باید در حمایت از ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین باشکوه تر ازسال های قبل برگزار شود.
خطیب جمعه هشترود همچنین به موضوع تحکیم بنیان خانواده اشاره کرد و افزود: آموزه های دینی باید در کانون خانواده ها نهادینه شود زیرا که عدم توجه ارزش های اسلامی فرد را از مسیر صحیح زندگی منحرف خواهد کرد.
3077/7487/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.