جمعی از شهروندان تبریزی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفتند: اقدام رییس جمهوری برای بازدید از بازار کفش تبریز در سال حمایت از کالای ایرانی نشان از ارج نهادن و حمایت وی از تولید کالای ایرانی است.
یک شهروند تبریزی گفت: حضور رییس جمهوری به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور در کنار کارگران و تولید کنندگان نوعی ارزش گذاری به زحمتکشان جامعه و اعلام حمایت از کار و فعالیت آنان است.
کاظم عباس زاده افزود: امسال که به عنوان حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شده است، این اقدام رییس جمهوری نشان از اهمیت توجه به تولید داخلی و حل مشکلات پیش پای آنان است.
یک شهروند دیگر تبریز اظهار کرد: رییس جمهوری در بازدید از بازار کفش تبریز، دستور رسیدگی به مشکلات فعالان این حوزه را داد و این امر نشان می دهد که برای رونق تولید کالای ایرانی باید از تولید کنندگان داخلی حمایت و به مشکلات آنان رسیدگی کرد.
جلیل شیرپور افزود: کار دکتر روحانی ارزشمند است و باید مسوولان ذیربط نیز با ارج نهادن به کار وی اقدام های لازم را برای رسیدگی به مشکلات صنعتگران بازار کفش تبریز انجام دهند.
شهروند دیگر تبریزی با بیان اینکه برکات سفر رییس جمهوری باید برای مردم استان و به ویژه این شهر ملموس شود، گفت: مسوولان باید کاری کنند تا فعالان صنعت کفش تبریز طعم و مزه شیرین بازدید سرزده رییس جمهوری از بازار کفش تبریز را بچشند.
جواد رحیمی افزود: تولید کنندگان کفش تبریز پیش از نام گذاری سال جدید به عنوان 'حمایت از کالای ایرانی' با راه اندازی پویشی با عنوان ' فقط کفش ایرانی می فروشیم' برای تحقق شعار امسال پیشقدم شده بودند، بنابراین شایسته است مسوولان با رسیدگی و رفع مشکلات آنان این قشر را در تولید کالای ایرانی حمایت کنند.
یک شهروند دیگر تبریزی با ارزشمند دانستن حضور دکتر روحانی در بازار کفش تبریز گفت: تولید کنندگان بازار کفش تبریز با مشاهده توجه رییس جمهوری به این صنعت و تولید کالای داخلی، دلگرم شده و با روحیه دوچندانی به کار خود ادامه خواهند داد.
سینا محمدیان با اشاره به اینکه از سالیان گذشته صنعت تولید کفش تبریز رونق زیادی در این شهر دارد، افزود: این صنعت موجب اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بخشی از جمعیت این شهر شده و خانواده های زیادی از این طریق امرار معاش می کنند.
وی اظهار کرد: با توجه به قدمت و اهمیت این صنعت در تبریز باید مسوولان به صورت عملی از این صنعت در برابر قاچاق بی رویه کفش های چینی و ترکیه ای حمایت کنند تا همچنان سرپا بماند.
یک شهروند دیگر تبریزی، بازدید رییس جمهوری از بازار کفش تبریز را به فال نیک گرفت و گفت: بازدید رییس جمهوری از این بازار نشان می دهد دولت برای حل مشکلات کفش و چرم و تولید کالای ایرانی اهتمام جدی دارد.
سجاد خانزاده افزود: حداقل نتیجه این بازدید در کوتاه مدت، بازتاب گسترده آن در رسانه ها بود تا دوباره نام کفش تبریز بر سر زبان ها بیافتد و مسوولان به آن توجه کنند.
وی گفت: دولتمردان و صنعتگران این حوزه باید با همکاری و همت خود کاری کنند تا این صنعت جان تازه ای برای رقابت با رقبای خارجی خود بگیرد.
حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در ادامه سفر 2 روزه خود به تبریز با حضور سرزده در بازار و کارگاه های تولید کفش این شهر با کارگران و تولیدکنندگان کفش گفت و گو کرد و در جریان روند فعالیت‌های آنان قرار گرفت.
وی با قدردانی از تلاش تولید کنندگان کفش برای تولید کالای با کیفیت ایرانی به وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد به سرعت و به طور مستقیم مشکلات کارگران و تولید کنندگان کفش تبریز را بررسی و نسبت به حل مشکلات آنان اقدام کند.
هم اکنون حدود چهار هزار و 250 واحد دارای پروانه به صورت رسمی و یک هزار واحد نیز بدون پروانه در صنعت کفش در تبریز اشتغال دارند و بیش از 120 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم از این شغل ارتزاق می کنند.
سالانه 90 هزار جفت کفش در آذربایجان شرقی به ویژه تبریز تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.