به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، نعمت خدایاری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مرند گفت: بودجه سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری مرند برای سال آینده 51 میلیارد و 100 میلیون ریال پیش بینی شده است.
وی افزود: برای طراحی و ساخت نمادهای شهری یک میلیارد ریال در نظر گرفته شده که بسیار اندک است.
سخنگوی شورای شهر مرند نیز در این باره گفت: بانوان مرندی در استفاده از پارک در مضیقه هستند، که مصوبه ای جهت احداث پارک تصویب شده است.
احداث پارک ویژه بانوان از مهم ترین مطالبات زنان مرندی است؛ مرند به عنوان دومین شهر پر جمعیت آذربایجان شرقی هنوز از ابتدایی ترین امکانات تفریحی و ورزشی برای بانوان رنج می برد.
در میان شهر مرند جای یک خلوت زنانه برای قشری که نیمی از جمعیت را تشکیل می ‌دهند، خالی بوده و بیش ‌تر امکانات رفاهی و خدماتی شهر برای مردان است.
از آنجا که بیشتر استفاده کنندگان از این پارک ها زنان خانه دار و دختران جوان هستند، خدمات فرهنگی، آموزشی، هنری در این پارک ها سهم بسزایی در غنی کردن اوقات فراغت آنان خواهد داشت.
پارک های ویژه بانوان با اختصاص مکانی سرسبز و آزاد برای استفاده از نور خورشید و امکانات ورزشی و تفریحی می توانند مساله سلامت را مد نظر قرار داده و با متمرکز کردن تعداد زیادی از بانوان در این محل و برگزاری کلاس های آموزشی، بهداشتی و ورزشی به این ضرورت اصلی جامعه پرداخت کند.
شهرستان مرند با 250 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.