به گزارش ایرنا، ابولفضل رضوی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه در حال احداث آردسازی دکستروز پارس شهرستان هریس به خبرنگار ایرنا، گفت: این مبلغ از محل اعتبارات قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری با در نظر گرفتن سه فاکتور اصلی معکوس درآمد خانوار روستایی، جمعیت روستایی و نرخ بیکاری استان به آذربایجان شرقی تعلق می گیرد.
وی افزود: از محل اعتبارات بانک سینا 400 میلیارد ریال و بانک پارسیان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) یکصد میلیارد ریال به آذربایجانشرقی اختصاص یافته است.
وی تشریح کرد: این رقم به همه شغل های پایدار روستایی که امکان درآمدزایی و درآمدافزایی برای سرمایه گذاران در روستاها داشته باشند، در همه بخش های کشاورزی، صنعت و معدن ، دانش بنیان، گردشگری و صنایع دستی تعلق می گیرد.
رضوی ادامه داد: آذربایجان شرقی بعد از خراسان جنوبی رتبه اول را در جذب اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری از منابع بانک سینا به خود اختصاص داده است.
وی گفت: تا آخر دی ماه جاری هر استانی که موفق به عقد قرارداد اشتغال پایدار و مطمئن در روستاها از بانک سینا شود، سرریز استان های دیگر به آن استان پرداخت خواهد شد.
رضوی با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال زایی برای مناطق روستایی و محروم، اظهار کرد: این تسهیلات در روستاهای مرزی با کارمزد 4 درصد، غیرمرزی 6 درصد و در شهرهای زیر 10 هزار نفر نیز 10 درصد در قالب سرمایه در گردش پرداخت می شود.
وی اضافه کرد: مدت زمان برگشت تسهیلات سرمایه در گردش اشتغالزائی روستایی 18 ماه است و مدت زمان برای پرداخت وام های روستایی سه سال اول دوره مشارکت و تنفس بوده و از سال چهارم برگشت اقساط انجام خواهد شد.
این مقام مسئول گفت: پایدار بودن شغل و اقتصادی بودن پروژه از موضوعات بسیار مهم در پرداخت تسهیلات و اولویت های پرداخت ما به شرکت های مشارکتی است.
شهرستان هریس با حدود 70هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار: محمد طلوعیان** تنظیم: مرتضائی**انتشار: عزیزی راد
7227/3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.