شهردار تبریز اعلام کرد: شهرداری تبریز ۵۵۰ میلیارد تومان بدهی و ۱۲ هزار نیروی انسانی دارد که ماهانه ۴۰ میلیارد تومان صرف پرداخت حقوق پرسنل می‌شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، ایرج شهین‌باهر در آیین معارفه‌اش و تکریم شهردار سابق تبریز "صادق نجفی"، گفت: تحقق بودجه شهرداری تبریز در مجموع هفت ماه گذشته ۵۵ درصد بوده که ۷۲ درصد آن صرف هزینه‌های جاری و ۲۸ درصد نیز در بخش عمرانی هزینه شده است؛ با این حال بنده عزم راسخ داشته و این آمار و ارقام و رکود اقتصادی حاکم منجر به دلسردی من ‌نمی‌شود.
وی با بیان این‌که آیین تودیع و معارفه تلاقی یک پایان و شروع است، اظهار کرد: مطرح شدن گلایه‌هایی در این آیین قابل پیش‌بینی بود، با این حال بنده سخنانم را از دیروز آماده کردم و با جو کنونی سالن مرتبط نیست.
وی با بیان این‌که دست تمامی زحمت‌کشان تبریز را می‌بوسم، گفت: خیلی مختصر حرف می‌زنم؛ چرا که فردا اجرایی بوده و زیاد اهل حرف زدن نیستم.
شهین باهر با اشاره به رویداد "تبریز ۲۰۱۸" اظهار کرد:  مسئولیتم در آستانه‌ی این رویداد بزرگ بیشتر شده است و به همین منظور در این مدت کم با همراهی مسئولان استانی و اعضای شورای شهر اقدامات جدیدی را کلید زده‌ایم.
وی تصریح کرد:  با تمام وجود و با الهام از آموزه‌های دینی به ویژه فرامین حضرت علی (ع)، برای نیل به اهداف عالی نظام، تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و اجرای سیاست‌های دولت تدبیر و امید تلاش کرده و وقت خود را وقف تبریز می‌کنم.
شهردار تبریز با بیان این‌که سرلوحه قرار دادن صداقت و پاکدستی و استفاده از توان نخبگان در اولویت است، گفت: با ملاک قرار دادن قانون و منفعت عمومی و به دور از جناح‌بازی و سیاسی کاری، در چارچوب طرح تفصیلی تبریز برای رسیدن به اهدافی همچون رفع کدورت‌ها با شهروندان، کسب درآمد پایدار، روی کار آوردن بخش خصوصی، تحقق اقتصاد مقاومتی و ارتقای شاخص‌های زندگی مردم تلاش خواهم کرد.
شهین‌باهر بدمسکنی را یکی از مشکلات تبریز دانست و گفت: زندگی یک سوم مردم تبریز در بافت ناکارآمد شهری خطر آفرین بوده و بدین منظور با یک شرکت خصوصی بحث و گفت‌وگو کرده‌ایم تا در صورت فراهم شدن شرایط، جراحی بافت فرسوده را آغاز کنیم.
وی با بیان این‌که پاکدستی، عدالت و انسان محوری را مد نظر دارم، بیان کرد: تلاشم برای ریشه‌کنی رانت و فساد از مدیریت شهری و کسب اعتماد شهروندان به واسطه‌ی شفاف‌سازی امور است. مردم مطمئن باشند که به هیچ عنوان با رانت‌خواران و افراد فاسد تعامل و مماشات نمی‌کنم.
شهین باهر اظهار کرد: از تمامی شهروندان، مسئولان و اعضای شورای شهر تبریز تقاضای همکاری و همراهی دارم تا در پیشگاه خداوند روسفید باشم.
وی با بیان این‌که از شهردار سابق تبریز و مدیران شهرداری تشکر می‌کنم، گفت: برنامه بنده اجرایی و عملیاتی است؛ چرا که مردم از شعار خسته شده و تنها اجرائیات را می‌پذیرند.
توسعه‌ی حمل‌ونقل عمومی، توسعه‌ی فضای سبز، توجه به شاخص‌های زیست محیطی و مسائل فرهنگی از دیگر موارد مورد تاکید شهین‌باهر بود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.